אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> גידל קנאביס במעבדה ביתית – וירצה ששה חודשי עבודות שירות בלבד

גידל קנאביס במעבדה ביתית – וירצה ששה חודשי עבודות שירות בלבד

מאת: עו"ד דוד דרוטמן | תאריך פרסום : 26/05/2016 12:50:00 | גרסת הדפסה

צילום: dollarphotoclub

בנובמבר 2015 נמצאו בביתו של הנאשם בראשון לציון מעבדה לגידול קנאביס, כלי עישון מסוג "באנג" וכ-250 גרם מהסם. בשבוע שעבר הרשיע אותו בית משפט השלום בגידול והחזקה של סם מסוכן אך הטיל עליו עונש קל יחסית בשל עברו הנורמטיבי ונסיבותיו האישיות.

בחיפוש שנערך בביתו של הנאשם בראשון לציון לפני כשבעה חודשים נמצאה באחד החדרים מעבדה לייצור קנאביס. הנאשם גידל את שתילי הצמח בתוך אוהל מלבני שחור ומרופד בגובה של כ-2 מטר ובו מנורת חימום, מערכת אוורור, מד טמפרטורה וחומרי דישון והשקיה. בחדרים האחרים תפסו השוטרים כמה צנצנות עם הסם וכן "באנג" עישון.

לייעוץ בתחום: 

פנו לעורך דין פלילי

כתב האישום ייחס לנאשם גידול והחזקת סם מסוכן וכן החזקת כלים לצריכתו.

בהסדר הטיעון הודה הנאשם בעבירות והורשע. הוסכם כי הוא יופנה לשירות המבחן לקבלת תסקיר ויוכל לעתור בבית המשפט לביטול ההרשעה. 

שירות המבחן כתב כי מדובר בצעיר בן 35 נשוי ואב לילדה כבת שנתיים, המשתמש באופן אינטנסיבי בסמים בשנים האחרונות על רקע כישלונו להתפתח בתחום המוזיקה. בשלב מסוים וכדי להימנע ממפגש עם גורמים מפוקפקים הוא החליט לגדל את הסם בביתו.

עוד צוין כי ניכר שהוא מתחרט על מעשיו ומבין את חומרתם, משתף פעולה עם הגורמים המטפלים ונקי כעת מסמים. השירות המליץ לבטל את ההרשעה העלולה לדעתו לגרום לפיטוריו של הנאשם ולפגוע בשיקומו המוצלח.

המדינה ביקשה להותיר את ההרשעה על כנה והדגישה את חומרת העבירות ואת התכנון והתחכום של המעבדה שהוקמה. המדינה הדגישה כי מבחינתה העונש הראוי הוא ששה חודשי עבודות שירות בתוספת מאסר על תנאי וקנס.

הנאשם ביקש מנגד לאמץ את המלצות שירות המבחן ולבטל את הרשעתו. לדבריו, הוא לא סחר בסם אלא גידל אותו לשימושו העצמי ונמצא בהליך שיקומי חיובי שהרשעה עלולה לסכל.

המסר החברתי

סגן הנשיאה אברהם הימן מבית משפט השלום בראשון לציון כתב כי על אף שאצל הנאשם נתפסה כמות סם יחסית קטנה ואין לו עבר פלילי, הוא מחליט להותיר את הרשעתו על כנה.

במסגרת שיקוליו התחשב השופט בצורך להעביר מסר חברתי לציבור בעניין החומרה בה תופס בית המשפט את מעבדות הסמים הביתיות.

השופט הוסיף כי הקשיים האישיים איתם מתמודד הנאשם לא מצדיקים את העבירות שביצע והוא גם לא הוכיח שהסמים גודלו לשימוש עצמי.

ביחס לעונש בחר השופט להקל עם הנאשם וכתב כי לגישתו העבירה מצדיקה מאסר קצר בפועל אך הוא אינו מחמיר עם הנאשם מעבר למה שהמליצה המדינה. השופט התחשב בכך שמדובר באדם נורמטיבי, אב  לילדה הנעדר עבר פלילי ונמצא בעיצומו של הליך שיקומי מוצלח. 

בסיכומו של דבר גזר השופט על הנאשם ששה חודשי עבודות שירות בלבד בתוספת מאסר על תנאי.

  • ב"כ הצדדים לא צוינו בגזר הדין

* עורך דין דוד דרוטמן עוסק בדין פלילי

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ