אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> גידל סמים בארון המטבח, העונש: של"צ בלבד

גידל סמים בארון המטבח, העונש: של"צ בלבד

מאת: עו"ד חגית הלוי | תאריך פרסום : 28/06/2015 14:00:00 | גרסת הדפסה

צולם: effeebee, www.morguefile.com

בית משפט השלום בקרית גת קבע כי בהתחשב בנסיבות הנאשם ירצה שירות לתועלת הציבור בהיקף של 500 שעות. אשתו, שהואשמה גם היא בהחזקת הסם, ניצלה מהרשעה לחלוטין.

בחיפוש שנערך באחד מלילות ינואר 2014 בביתם של גבר בן 27 ואישה בת 29, זוג נשוי מאשקלון, התגלו בארון המטבח בביתם שבעה שתילי קנאביס במשקל של 746.2 גרם. הזוג הורשע על פי הודאתו בעבירות שונות: הגבר הורשע בגידול, יצור והכנת סמים מסוכנים והחזקת כלים המשמשים להכנת סם (עציצים, בקבוקי השקיה, חומרי הדברה, דשן ועוד), והאישה הורשעה בהחזקת סם מסוכן לצריכה עצמית.

זקוקים לייעוץ בנושא פלילי?

פנו ל - פורום פלילי

השופטת נגה שמואלי מאייר מבית משפט השלום בקרית גת דנה באחרונה בעונשים שיינתנו להם.

המדינה טענה שיש להטיל על הנאשם מאסר בפועל בשל חומרת העבירות והצורך להילחם בנגע הסמים בדרך של ענישה מרתיעה.

סניגורו של הנאשם טען שיש להטיל עליו שירות לתועלת הציבור (של"צ) ללא הרשעה מכיוון שהוא אב צעיר, שזו הסתבכותו הפלילית הראשונה, ועבודות שירות עלולות לפגוע בתעסוקתו כמתכנת. שירות המבחן המליץ על ענישה חינוכית – שיקומית בצורת של"צ בהיקף של 340 שעות.

כאן כדאי להסביר ששל"צ הוא עונש קל שלרוב ילווה באי הרשעה, ולעומתו עבודות שירות נחשבות למאסר בפועל ולרוב מלוות בהרשעה פלילית.

בנוגע לענישת הנאשמת, המדינה טענה שיש להימנע מהרשעתה, ולהטיל עליה של"צ בהיקף של 140 שעות וצו מבחן. סניגורה של הנאשמת הפנה לנסיבות חייה, עברה הנקי והודאתה בעבירה, וביקש להימנע מהרשעתה ומהטלת של"צ. שירות המבחן פירט את נסיבות חייה הכוללות בית מפורק, מערכת יחסים מורכבת עם הנאשם שטופלה בטיפול זוגי, בשימוש בסם הקנאביס לראשונה רק לאחר הכרות עם הנאשם ולידת בתה שגרמה לה להבין את הצורך שלה לשלוט בחייה – בשל כך המליץ על של"צ בהיקף של 140 שעות.

ניסה להימנע ממגע עם עבריינים

השופטת קבעה שהנאשם גידל את הסמים בביתו לצריכה עצמית, כדי להימנע ממגע עם גורמים עבריינים לצורך קניית הסם. עם זאת, הצעת החוק של חה"כ תמר זנדברג להחריג העונשים על שימוש בסם מסוג קנאביס ביחס לסמים אחרים –  היא עדיין רק בגדר הצעה. משכך ומשהחוק אוסר שימוש וגידול סמים אלו, יש לנקוט יד קשה כלפי העוברים עליו, ובכך לשדר מסר חד משמעי וברור.

לכן ומאחר שאין במקרה זה נסיבות חריגות, קבעה השופטת כי לא ניתן לבטל את הרשעתו מבלי לפגוע בשיקולי אמון הציבור, הגמול וההרתעה.

עם זאת השופטת קבעה שיש להימנע מלהטיל עליו עונש מאסר בפועל שיסיג את הישגיו השיקומיים ויחזירו למעגל העברייני. לכן הקלה  עם הנאשם וקבעה שיבצע של"צ בהיקף של 500 שעות, מאסרים מותנים במידה שיעבור עבירות סמים בשלוש השנים הקרובות, וקנס בסך 3,000 שקל.

בנוגע לענישת הנאשמת, קבעה השופטת שלאור חייה המורכבים, מערכת יחסיה הסבוכה עם הנאשם ופוטנציאל השיקום המשמעותי, היא סבורה שיש לתת לה הזדמנות אמיתית לעשות שינוי בחייה, להסתפק בקביעה שהיא ביצעה את העבירה ולהימנע מהרשעתה.

ומכאן, קבעה השופטת שהנאשמת תחתום על התחייבות כספית בסך 2,000 שקל שלא לעבור את אותה עבירה במשך שנה, ותבצע של"צ בהיקף של 100 שעות כחונכת ועוזרת מטבח בהוסטל.

  • ב"כ המאשימה: מתמחה מזי באני
  • ב"כ הנאשמים: עו"ד שקלאר

* עו"ד חגית הלוי עוסקת בתחום הפלילי.

** הכותבת לא ייצגה בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ