אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תביעות ביטוח ונזקי רכוש >> בית הדין לעבודה: תאונת דרכים גרמה לפוסט טראומה

בית הדין לעבודה: תאונת דרכים גרמה לפוסט טראומה

מאת: עו"ד נטליה לוסקין | תאריך פרסום : 03/11/2016 14:01:00 | גרסת הדפסה

צילום: grietgriet, morguefile.com

ביטוח לאומי דחה תביעת נכות נפשית של נפגעת תאונת דרכים, בטענה שהחרדות שלה נבעו ממות אביה. החלטתו בוטלה באחרונה לאחר שנקבע כי הצער על מות האב אינו שולל את הטראומה מהתאונה.

התובעת, גננת בהכשרתה, הייתה מעורבת לפני ארבע שנים בתאונת דרכים שאירעה כשהייתה בדרכה מהעבודה, והוכרה על ידי ביטוח לאומי כתאונת עבודה בנוגע לפגיעות בצווארה בלבד.

שנתיים וחצי לאחר מכן, ביקשה התובעת להכיר גם במצבה הנפשי הקשה ובפגיעות הגב מהן היא סובלת מאז התאונה – ולשלם לה תגמולים גבוהים יותר. הפעם, ביטוח לאומי דחה את הבקשה בטענה שאין קשר סיבתי בין תאונת הדרכים לבין בעיותיה הנוספות.

לייעוץ בתחום:

עו"ד ביטוח לאומי

בשנת 2015 תבעה האישה את המוסד בבית הדין לעבודה בנצרת. התובעת טענה כי היא סובלת בכאבים עזים בגב מאז התאונה וכי התלוננה על כך מאז. באשר למצבה הנפשי, טענה כי היא סובלת מחרדות ומלחץ מתמיד בכל פעם שעליה לחצות את הכביש או לנסוע ברכב.

בית הדין מינה מומחים רפואיים שיבדקו את נכונות טענותיה של התובעת, וממצאיהם העלו תוצאות שונות לגבי כל אחת מהפגיעות: האורתופד קבע כי התובעת לא סובלת מליקוי כלשהו בגב, למעט שינויים ניווניים – מצב שכיח אצל נשים בגילה (59) – ואלה אינם קשורים לתאונה. הפסיכיאטרית קבעה, לעומת זאת, כי לתובעת נגרמה פוסט טראומה חלקית בעקבות התאונה ועל כן יש מקום שביטוח לאומי יכיר בנכות הנפשית שלה.

אך ביטוח לאומי לא השתכנע מחוות הדעת הפסיכיאטרית, וביקש לפסול אותה בטענה שהתובעת הייתה בטיפול פסיכיאטרי עוד לפני התאונה, עקב מותו של אביה.

קשר ישיר

נשיאת בית הדין השופטת ורד שפר עיינה בראיות שהגישו הצדדים והחליטה לקבל את שתי חוות הדעת של המומחים.

בנוגע למצבה האורתופדי של התובעת, השופטת פסקה כי לא הוכח שהתאונה גרמה לה לבעיות גב. באשר למצבה הנפשי, השופטת דחתה את בקשת ביטוח לאומי לפסול את חוות הדעת הפסיכיאטרית לאחר שמצאה אותה מפורטת, מעמיקה ורצינית.

השופטת הבהירה כי העובדה שהתובעת סבלה מדיכאון בשל מות אביה אינה שוללת את השפעת התאונה על מצבה הנפשי. "הפרעה פוסט טראומתית עלולה להופיע לאחר אירוע טראומתי אצל אדם בריא וחזק בנפשו כמו אצל חולה נפש קשה. אין גורמים שיכולים לנבא מי יפתח או לא את ההפרעה", כתבה בפסק הדין.  

בסופו של דבר, השופטת קיבלה את התביעה לגבי הנכות הנפשית, וקבעה כי יש להכיר בפגיעה הנפשית של התובעת כתוצאה ישירה של תאונת הדרכים מלפני ארבע שנים. ביטוח לאומי חויב ב- 4,000 שקל שכ"ט עו"ד.

  • ב"כ התובעת: עו"ד יוסי לחיאני
  • ב"כ הנתבעת: עו"ד עדי עינב-גולן

* עורכת דין נטליה לוסקין עוסקת בתביעות ביטוח לאומי

** הכותבת לא ייצגה בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תביעות ביטוח ונזקי רכוש באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תביעות ביטוח ונזקי רכוש
5 כללי זהב למבוטחים בדרך לקבלת הפיצויים
עו״ד אסף גרינבוים (צילום: סטודיו תומאס)
ביטוח סיעודי קבוצתי, פרטי או דרך קופת החולים: מה חשוב לדעת?
עו״ד סיגל רייך-הלל (צילום: דניאל בבצ׳יק)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ