אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> בית אבות שהתרשל בטיפול בקשישה שהלכה לעולמה יפצה את משפחתה ב 52,500 ש"ח

בית אבות שהתרשל בטיפול בקשישה שהלכה לעולמה יפצה את משפחתה ב 52,500 ש"ח

מאת: טל צבר, עו"ד | תאריך פרסום : 14/03/2012 12:27:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין עיזבון מזל סייג ז"ל ואח' נגד בית הורים רחל ליצ'ק ואח'

ילדיה של קשישה שהלכה לעולמה הגישו לבימ"ש השלום בת"א, תביעת רשלנות נגד בית האבות בו שהתה בערוב ימיה ומנהלו, בה טענו כי בית האבות אחראי למותה. ביהמ"ש קיבל את התביעה וחייב את בית האבות בפיצוי של 52,500 ש"ח.

במהלך שהותה של קשישה בבית האבות "בית הורים רחל ליצ'ק", נפלה הקשישה כארבע פעמים, לטענת ילדיה, בהפרשי זמן קצרים, כאשר כחודש ממועד הנפילה האחרונה, אושפזה עקב זיהומים והלכה לעולמה.

בתביעה שהגישו הילדים כנגד בית האבות ומנהלו, טענו כי לא נקט באמצעי הגנה כשלהם (כגון רצפה סופגת אנרגיה והלבשת מגני ירך) למניעת נפילותיה של המנוחה, והותיר אותה לישון במיטת נוער ללא דפנות או מעקה. בנוסף נטען, כי התרופות הפסיכיאטריות הרבות אותם קבלה המנוחה, השפיעו ככל הנראה על שיווי משקלה וגרמו לנפילתה. לפיכך, טענו, כי רשלנות בית האבות היא שגרמה לנזקי הגוף של המנוחה אשר הובילו בסופו של דבר למותה.

מנהל בית האבות הכחיש את היעדר המעקה במיטת המנוחה, והצהיר כי כל המיטות בבית האבות מצוידות במעקה קבוע שגובהו אינו משתנה. כן טען, כי בית האבות טיפל במנוחה כראוי, כאשר נוכח מצבה, היא הועברה למחלקה סיעודית ושם הייתה תחת השגחה מוגברת.

"אל תשליכני לעת זקנה", כך פתחה השופטת יעל הניג את פסק הדין, אשר קבע כי בית האבות התרשל בכך שלא התקין מעקה לצד מיטת המנוחה.

נקבע, כי על אף שהמנוחה נפלה פעם אחר פעם בשעות לילה מאוחרות כאשר ירדה ממיטתה או מתוך שינה, היא לא הייתה נתונה להשגחה של אחות ספציפית ולא ננקטו אמצעים למניעת הנפילות. כן נקבע, כי צוות בית האבות ידע על מצבה הרפואי של המנוחה ועל אי יציבותה הפיסית ועל כן היה עליו לנסות למנוע את המצבים המסוכנים אליהם נקלעה.

עם זאת נקבע, כי לא הוכח שהתרופות שקבלה המנוחה גרמו לנפילותיה ובכל מקרה, לא נמצא קשר בין המינון שלהן לבין הנפילות. כן נפסק, כי לא הוכח כי היה ובית האבות היה נוקט באמצעי מגן כגון מגן ירך או רצפה סופגת אנרגיות, היו נמנעות הנפילות ביעילות.

"בית האבות יכול היה להימנע מדיון בה, אם היה מודיע לילדי המנוחה כי נוכח מצבה, אין הוא יכול ליישם דרישות השגחה מוגברות ואין בידיו אמצעים למנוע את נפילותיה. אזי הייתה בידיהם האפשרות לשקול העברתה למסגרת הולמת, ככל שקיימת. בית האבות לא עשה כן. מכאן, קצרה הדרך להסיק כי סבר הוא, ויצר מצג, גם כלפי המנוחה הדמנטית, כי מסוגל הוא להלום את צרכיה המיוחדים. מצג זה אפשר לבית האבות לגבות כספים מהמנוחה ומילדיה. כף המאזניים המוסרית, נוטה לטעמי לחובת בית האבות. והפתרון המשפטי, תחת צורניות זו או אחרת, מתלווה לכף המוסרית" כתבה השופטת וחייבה את הנתבעים לפצות את הילדים ב 52,500 ש"ח כאמור.

לפסק הדין בעניין עיזבון מזל סייג ז"ל ואח' נגד בית הורים רחל ליצ'ק ואח'

למדור: נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
יורשי הנספים בחרבות ברזל יוכלו לתבוע את המדינה?
עו"ד עמית אוריה | צילום: סטודיו תומאס, אילוסטרציה: Cole Keister on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ