אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> ביקש להפחית מזונות כי "קרס כלכלית", ביהמ"ש: לא אמין

ביקש להפחית מזונות כי "קרס כלכלית", ביהמ"ש: לא אמין

מאת: עו"ד דן שגב וימר | תאריך פרסום : 27/08/2015 12:18:00 | גרסת הדפסה

צילום: jdurham, www.morguefile.com

בית המשפט למשפחה התרעם על הגשת התביעה וחייב את האב בהוצאות של 30 אלף שקל. נקבע שהוא לא הוכיח "קריסה כלכלית" שמצדיקה להפחית את סכום המזונות שנקבע בהסכם הגירושין מלפני ארבע שנים, ואף להפך, נראה שמצבו הכלכלי השתפר.

הסכם גירושים בין זוג, הורים לארבעה קטינים, אושר ביוני 2011. בהסכם נקבע שהאבא ישלם לילדיו מזונות בסך 6,500 שקל בחודש, הכוללים מדור, חינוך וקייטנות. הוא גם התחייב לשלם חצי מההוצאות הרפואיות והחינוכיות החריגות שלהם.

בעיות עם המזונות?

פנו ל - עורך דין משפחה

בפברואר 2015 הגיש האב תביעה להפחתת המזונות בבית המשפט לענייני משפחה בירושלים, בטענה שמצבו הכלכלי השתנה לרעה. לטענתו הוא לא "צפה" את הקריסה הכלכלית שהגיעה אחרי שחתם על ההסכם.

האב סיפר שעבד בחברה של הוריו, בשכר חודשי של 20 אלף שקל, אלא שזו התפרקה. לאחר מכן הוא פתח מסעדה והכניס משכורת של 7,000 שקל, אך נוצרו לו חובות בגובה 600 אלף שקל, לכן נאלץ למכור אותה.

לטענתו, הוא שילם את חובותיו אחרי הסדר עם נושיו ומכירת הדירה בה גר עם גרושתו, וכרגע לא נותר לו כלום. משכך, ביקש האב להפחית את סכום המזונות הגבוה שעליו לשלם מדי חודש.

היום, לטענתו, הוא עובד כמאבטח ומרוויח כ-9,000 שקל בחודש, ומעבר להוצאות השוטפות, הוא החל ללמוד משפטים ומשלם שכר לימוד חודשי של 2,500 שקל.

האם לעומתו טענה שהאב נמצא במצב כלכלי יותר טוב משהיה בזמן החתימה על ההסכם – תקופה שבה היה בפשיטת רגל. משכך, אין "שינוי נסיבות מהותי" כפי שדורש בית המשפט על מנת שניתן יהיה להפחית מזונות ילדים. ויותר מזה, האם טענה שיש להגדיל את המזונות, שכן האב מסרב להתראות עם ילדיו בתירוץ ש"אין לו מקום בדירה" – למרות העובדה שעבר לדירה גדולה, וכל הנטל של גידול הילדים נופל עליה.

האם הוסיפה גם שהעובדה שהוא לומד משפטים מעידה על פוטנציאל השתכרות גבוה.

שקרים וסתירות

השופטת אורלי שמאי-כתב הביעה ביקורת על האב. לדעתה, אב שמבקש להפחית את מזונות ילדיו וטוען שאין לו כסף לעבור לדירה גדולה ולכן לא פוגש אותם, ואז לפתע הוא עובר לדירה גדולה יותר ועדיין לא רואה את ילדיו, הוא אב שפועל בחוסר תום לב ואין להאמין לדבריו לגבי מצבו הכלכלי.

יתרה מכך, השופטת סברה שזה עוד מתגמד ביחס לשקרים ולסתירות בדברי האב בנוגע להיקף חובותיו במועד החתימה על הסכם הגירושים. לדעתה, האב היה מודע באופן ברור לחובותיו, ולא נעשה כל שינוי לרעה במצבו הכלכלי, אלא להיפך. לכן, מקרה זה אינו נכנס לגדר המקרים החריגים שמצדיקים שינוי של סכום המזונות עליו הוסכם בהסכם הגירושים.

בעקבות המסקנה בדבר חוסר אמינותו של האב ולאור היקף התביעה שהתנהלה במשך כשנתיים וחצי, פסקה השופטת שהאב יישא בהוצאות משפט בסך של 30 אלף שקל.

  • ב"כ התובע: עו"ד תמר ברש-אבירם
  • ב"כ הנתבעת: עו"ד לאה קליין-אליאב

* עו"ד דן שגב וימר עוסק בדיני משפחה

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
אלימות כלכלית: הפתרון בידיים של בתי המשפט
עו"ד אורלי מנע שני | צילום: אלה פאוסט

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ