אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> ביה"ד הרבני: האיש ישלם פעמיים דמי כתובה כפיצוי על גירושים ללא סיבה

ביה"ד הרבני: האיש ישלם פעמיים דמי כתובה כפיצוי על גירושים ללא סיבה

מאת: עו"ד נטלי זץ חורש | תאריך פרסום : 14/04/2016 17:37:00 | גרסת הדפסה

צילום: Dollarphotoclub

האישה הגישה תביעה לכתובה ופיצוי, בטענה שהגרוש נפרד ממנה ללא סיבה מוצדקת. הגרוש טען כי האישה בגדה בו והכתה אותו, ולכן לא מגיעה לה כתובתה. ביה"ד הרבני בחיפה קבע לאחרונה כי הגרוש לא הוכיח שהאישה בגדה בו ולא סיפק סיבה לגירושים.

יום אחרי החתונה קיבלה האישה סמס מחבר לעבודה. הבעל שראה את הסמס חשד כי האישה בוגדת בו, ולמרות הכחשותיה עזב את הבית. האישה הצליחה להחזיר את הבעל לתקופה של מספר חודשים בהם הלכו לייעוץ זוגי, אולם בספטמבר 2014, רק 15 חודשים מיום נישואיהם – השניים התגרשו.

לייעוץ בתחום

פנו ל- פורום משפחה

בשל כך, פנתה האישה לבית הדין הרבני בחיפה, שיפסוק לטובתה את סכום הכתובה בסך 18 אלף שקל ופיצוי כספי נוסף.

לטענת האישה, הגרוש סתם חיפש תירוץ לעזוב. היא טענה שלא בגדה בו, המסרון שקיבלה היה מחבר לעבודה שלא הגיע לחתונה ובירך אותה. היא גם הסבירה כי העובדה ששלח לבבות אינה חריגה, וכך שולח לכולם. אולם הגרוש היה בשלו, סיפרה האישה, וגם אחרי שהפעילה מגוון של בני משפחה ואנשים כדי להציל את הנישואים, בהם הרב שחיתן אותם, הוא בחר להתגרש.

הגרוש טען כי לאישה לא מגיעה כתובה, ובטח שלא פיצוי. הוא הסביר כי אין לו איך להוכיח שהאישה בגדה בו, אולם ראה אותה מתכתבת עם הבחור מהעבודה יום אחרי החתונה, שכתב לה שהוא אוהב אותה ומתגעגע אליה. אחרי שסיפר למשפחתה, היא הכתה אותו וצעקה עליו, וזו לא הייתה הפעם היחידה.

הגרוש סיפר שבמקרה אחר, כשחזר ממשמרת של שלושים שעות עבודה ככירורג, היא התעקשה שהיא רוצה לדבר, צעקה עליו, זרקה עליו דברים והחזיקה אותו ער במשך שעתיים.

האישה הכחישה שהייתה אלימה, והתלוננה שבעלה לשעבר כל הזמן עבד או ישן. היא סיפרה שלעתים היא באה אליו בדרישות משום שבייצה ורצתה שיעשו ילדים.

היא גם הביאה לעדות את הבחור מהעבודה, שהודה שנהג להתכתב עמה מעבר לשעות העבודה, אולם מעולם לא קיים עמה יחסים ואף הסכים לעבור פוליגרף בעניין.

הדור של היום

שלושת הדיינים הרב יצחק אושינסקי (אב"ד), הרב דוד גרוזמן והרב אברהם דב-זרביב, סברו כי הגרוש לא הוכיח שבין העד והאישה היה איזה קשר אישי שאינו ראוי. הגרוש בסך הכל ראה מסרונים חשודים יום לאחר החתונה, ולמרות זאת נשאר לחיות עם האישה עוד שבעה חודשים ואף קיים איתה יחסים.

מכך, סברו הדיינים, עולה כי הגרוש עצמו לא האמין באמת שהאישה בגדה בו, או שהדבר לא ממש הטריד את מנוחתו.

הדיינים הביעו את צערם על הסיפור, אולם הסבירו שבדור של היום לא ניתן להסיק על בגידה ממסרונים עם לבבות או עם המילים "אני אוהב אותך", בייחוד כשמדובר במסרון שנשלח על ידי שותף לעבודה יום אחרי חתונה שלא השתתף בה.

לאור האמור, קבעו הדיינים כי אין עילה לשלול לאישה את הכתובה בסך 18 אלף שקל.

הדיינים אושינסקי וגרוזמן אף פסקו לטובתה פיצויים נוספים בסך 18 אלף שקל, זאת בשל סכום הכתובה הנמוך, ובהתחשב במקצועו של הגרוש ובכך שפירק את הנישואים ללא סיבה הנראית לעין. "ולא נראה כי ראוי הוא שהאישה תצא עם סך פיצוי לא גבוה", כתבו הדיינים.

בדעת מיעוט סבר הדיין זרביב שאין זה מקובל לפסוק לאישה פיצויים מעבר לכתובתה, משום שלא היה צריך לשכנע אותה להתגרש או שהייתה סיבה חריגה אחרת.

  • ב"כ התובעת: עו"ד טל איטקין 
  • ב"כ הנתבע לא צוין בפסק הדין

* עורכת דין נטלי זץ חורש עוסקת בדיני משפחה

** הכותבת לא ייצגה בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את גט לויר

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
גירושין: כיצד "לעשות את זה יפה" ומבלי להסתכן
עו"ד אילן יעקובוביץ, צילום: מלי אורן

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ