אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> בוטלה החלטת קצין התגמולים – מג"בניק שנפגע בתאונת דרכים יוכר כנכה

בוטלה החלטת קצין התגמולים – מג"בניק שנפגע בתאונת דרכים יוכר כנכה

מאת: עו"ד ניצה כהן | תאריך פרסום : 12/08/2015 13:21:00 | גרסת הדפסה

צילום: rmontiel85,www.morguefile.com

ועדת הערר לפי חוק הנכים קבעה שיש קשר ישיר בין התאונה לפגיעה בגבו וצווארו של השוטר, והחליטה לקבל את בקשתו ולהכיר בו כנכה.

בנובמבר 2010 נפגע שוטר משמר הגבול בתאונת דרכים בהיותו כבן 26. רכב שנסע מאחורי הניידת בה הוא נהג, פגע בה והדף אותה לעבר הרכב שלפניה. כתוצאה מהתאונה נגרמו לשוטר חבלות בצוואר ובגב.

השוטר סבל מכאבים עזים, שהחלו בגב העליון ועברו עם הזמן לגב התחתון. במרס 2012 הוא פנה לקצין התגמולים בבקשה שיכיר בו כנכה.

נפגעתם במהלך השירות?

פנו ל - עורך דין נכי צה"ל

קצין התגמולים קבע, בהסתמך על תוצאות הבדיקות שעבר וחוות הדעת של מומחה לכירורגיה אורתופדית, שאין קשר בין הכאבים מהם סובל השוטר לבין החבלה מהתאונה.  

השוטר שלא הסכים עם החלטת קצין התגמולים פנה לוועדת הערר היושבת בבימ"ש השלום בחיפה.

לטענתו הפגיעות השונות בעמוד השדרה שלו נגרמו בעקבות התאונה הקשה, שהייתה אירוע חריג בשירותו הארוך במג"ב, ולכן יש להכיר בו כנכה. המערער הדגיש שלפני התאונה הוא לא סבל מסיבוכים רפואיים כאלה.

הוא גם ציין שטענתו של קצין התגמולים שהכאבים נבעו ממחלה רדומה שהתפרצה אחרי התאונה אינה נכונה, ואם כבר, אז הם נגרמו עקב השירות.

קצין התגמולים הכחיש שהתאונה הייתה "קשה", וציין שהמערער סובל מליקוי מבני – מחלה שמתפרצת אצל אנשים בגילו, ואין קשר בינה לבין השירות שלו במג"ב.

ליקוי מבני: על שום מה?

חברי הוועדה, ובראשם היו"ר השופט אורי גולדקורן קבעו שיש קשר ברור בין החבלה מהתאונה לפגיעות בצווארו ובגבו של המערער. הם העדיפו את חוות דעתו של המומחה מטעם המערער, לפיה עד לתאונה לא סבל מבעיות בעמוד השדרה. כמו כן, התלונות על כאבים בלתי נסבלים החלו רק אחרי התאונה, והמערער הביא תיעוד רפואי רציף של תלונותיו, הבדיקות שביצע וטיפולי פיזיותרפיה שקיבל.

לא ניתן להבין, ציינו חברי הוועדה, מדוע קצין התגמולים קבע שהתאונה לא גרמה לנכות כלל: בחוות דעתו הראשונה של המומחה מטעמו נמצאה רגישות בחוליות עמוד השדרה של המערער, אולם הוא לא נתן שום הסבר חלופי ממה היא נובעת. רק לאחר שניתנה חוות דעתו של המומחה מטעם המערער, הוגשה מטעם קצין התגמולים חוות דעת שנייה ובה נכתב כי הרגישות נבעה מליקוי מבני, שנגרם למערער בשל גילו ובלי קשר לתאונה.

על אף כל זאת קבעו חברי הוועדה שגם אם למערער היה ליקוי כאמור לפני התאונה, הם עדיין יבדקו את האם הליקוי המבני נבע משירותו הארוך של המערער במג"ב, כך שגם ללא קשר לתאונה, הוא יוכל להיות מוכר כנכה.

לבסוף קבעו חברי הוועדה כי המערער אכן סובל מליקוי מבני, אך הוא נגרם בעקבות החבלה בתאונת הדרכים שאירעה במסגרת התפקיד המשטרתי. לפיכך, החבלה נגרמה במהלך השירות ולכן גם תקושר אליו במלואה.

לאחר שהוועדה קיבלה את הערעור כאמור, נפסק שקצין התגמולים ישלם למערער שכ"ט עו"ד בסך 7,000 שקל.

  • ב"כ המערער: עו"ד יפתח קיפרמן
  • ב"כ המשיב: עו"ד תום עופר

* עו"ד ניצה כהן עוסקת בייצוג נכי צה"ל 

** הכותבת לא ייצגה בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ