אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> רשלנות רפואית >> אסון בבילינסון: נזק בלתי הפיך ליולדת שלא טופלה כראוי

אסון בבילינסון: נזק בלתי הפיך ליולדת שלא טופלה כראוי

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 05/07/2016 13:16:00 | גרסת הדפסה

צילום: Anton Booysen www.123rf.com

הצוות הרפואי התעלם מתלונות היולדת על כאבי בטן עזים ומיאן לזמן רופא. דימום קשה שהתגלה בשלב מאוחר גרם לנזק מוחי שהותיר את האישה סיעודית. לאחרונה הותר לפרסום פסק הדין בתביעה נגד שירותי בריאות כללית. לאישה נפסקו כ-9 מיליון שקל.

בתביעת הרשלנות הרפואית שהוגשה לפני כארבע שנים על-ידי עורכי הדין אריאל פרויליך ורות ערן נגד שירותי בריאות כללית – בעלת בית החולים בילינסון שבפתח תקווה – תואר היחס המחפיר של הצוות במחלקת יולדות כלפי יולדת שעברה ניתוח קיסרי.

בתביעה נטען כי ההתעלמות המוחלטת מתלונותיה של האישה על כאבי עזים בבטנה הם שהביאו לכך שכיום היא פגועת מוח וסיעודית לחלוטין.

גם לך נגרמו נזקים בלתי הפיכים?

עורך דין רשלנות רפואית

לפי כתב התביעה, האישה אושפזה בבית החולים בילינסון בשנת 2011 בעקבות צירים וירידת מים בשבוע ה-29 להיריון עם שלישייה. הצוות הרפואי חילץ את העוברים בניתוח קיסרי, והמשיך לטפל באם בשל בעיה בהתכווצות הרחם (אטוניה).

ההנחיות לאחר הניתוח היו ברורות: צריך לבדוק את היולדת אחת לשעה. למרות זאת, שעות רבות נותרה האישה ללא השגחה, לצד בעלה ואמה, כשהיא מתלוננת על כאבי בטן עזים. למרבה הזעזוע, האחיות סירבו לבקשות בעלה להזעיק רופא, ובשלב מסוים הורו לו לקלח את אשתו ולבדוק אותה בעצמו.

במקלחת התגלה אצל היולדת דימום קשה ביותר. "חדר המקלחת נהיה אדום", תיאר בעלה בעדותו. רק אז, הוזעק רופא שהורה על ניתוח דחוף. בפועל היא הוכנסה לניתוח כשעתיים וחצי לאחר מכן, ובמהלכו לקתה בדום לב.

כ-12 שעות אחר כך בוצע ניתוח נוסף, ואז אובחנה אצלה פגיעה נוירולוגית קשה. בדיעבד התגלה שהיא סבלה מ"שליה נעוצה" (שליה החודרת בצורה לא תקינה לשריר הרחם).

לתביעה צורפו חוות דעת מומחים שהעידו כי ההתנהלות של הצוות הרפואי לא הייתה תקינה, וכי העיכוב וההשתהות בטיפול ביולדת גרמו למצבה הנוכחי והבלתי הפיך.

עורכי הדין של הנתבעת – אבי אלרום ואנינה דינר – דחו את הטענות לרשלנות. לטענתם, הצוות הרפואי התנהל על פי ההנחיות, ובהתאם לכך שמצב התובעת לא העלה חשד לקיומה של בעיה כלשהי. טענות אלה נתמכו בעדות מומחים, שקבעו כי מדובר באירוע נדיר.

גוועה לאיטה

השופטת דליה גנות דחתה את רוב רובן של טענות הכללית. השופטת ציינה עד כמה דלות הרשומות הרפואיות שהגישה, כמה חוסרים יש בהן, ותהתה מה עלה בגורלן של כמה רשומות ש"נעלמו" באורח מסתורי.

"אין כל ספק בדבר התרשלות הנתבעת בטיפול בתובעת מרגע הגעתה למחלקת היולדות, ועד ניתוחה בשעות הערב, כאשר בכל אותן שעות החמיר מאד מצבה הרפואי של היולדת, אשר למעשה גוועה אט אט, ואך בנס לא נפטרה", קבעה השופטת והכריעה לטובת התובעת.    

השופטת הוסיפה: "הצוות הרפואי לא עשה דבר, ולא נקט בכל פעולה נדרשת, על מנת להבטיח את שלומה של היולדת, ומכאן אשמו הכבד... התעלמותו השיטתית של הצוות הרפואי מהיולדות ומתלונותיה, חרף הידיעה בדבר הסיכון המוגבר לפתח דמם, אינה יכולה להיות מוגדרת, אלא כרשלנות קשה ביותר, והיא שגרמה לאסונה הנורא של התובעת ומשפחתה".

לאחר בחינת נזקיה של התובעת, בהן עזרה סיעודית, הפסדי שכר, כאב וסבל וקיצור תוחלת חיים, השופטת קבעה כי היא זכאית לפיצוי של 8,969,322 שקל. מסכום זה יופחתו תגמולי ביטוח לאומי שיחושבו על ידי מומחה. הכללית תשלם גם שכ"ט עו"ד בשיעור 20% מהפיצוי שתשלם בפועל בתוספת מע"מ והוצאות משפט.   

רוצים לדעת עוד? לחצו כאן לקריאת פסק הדין

  • ב"כ התובעת: עו"ד אריאל פרויליך, עו"ד רות ערן ממשרד פרויליך-פרחי
  • ב"כ הנתבעת: עו"ד אבי אלרום, עו"ד אנינה דינר

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום רשלנות רפואית באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בילדים – דברים שחשוב לדעת
עו"ד קרן ארנשטיין-דנה, צילום: גונן שמר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ