אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> אלימות בבית הספר: תלמיד יפוצה ב-127 אלף שקל

אלימות בבית הספר: תלמיד יפוצה ב-127 אלף שקל

מאת: עו"ד אליהו קייקוב | תאריך פרסום : 07/06/2016 12:37:00 | גרסת הדפסה

צילום: CC By 2.0, Charlie, flickr

תלמיד כיתה י"א הותקף לפני שבע שנים באכזריות על ידי קבוצת תלמידים ידועה לשמצה. בית משפט השלום בירושלים קבע שהמורים התורנים היו צריכים למנוע את המתקפה, וחייב את מפעילת בית הספר, עיריית ירושלים, בתשלום הפיצויים.

לפני 7 שנים נפל תלמיד כיתה י"א בבית ספר תיכון בירושלים קורבן לתקיפה באחת ההפסקות. התלמיד צעד לכיוון החצר התחתונה, לטענתו כדי לקנות לעצמו כריך, כשקבוצת תלמידים שישבה על המדרגות חסמה דרכו, ולפתע, ללא כל סיבה, דחפה אותו בחוזקה לכיוון המדרגות. לאחר שנפל, חברי הקבוצה המשיכו להכות אותו עד שמורי בית הספר הצליחו להשתלט עליהם.

נפגעתם במהלך אירוע אלים?

פנו ל-עורך דין דיני נזיקין

בעקבות האירוע החמור, התלמיד סבל משברים בשיניים ומחבלות נוספות בגופו. מתחקיר שערך מנהל בית הספר עלה שהמורים התורנים הבחינו מבעוד מועד בהתרחשות החריגה באזור המדרגות, אך עזבו את המקום לאחר שהתוקפים אמרו להם ש"אין שום בעיה".

בתביעה שהגיש התלמיד בשנת 2012 נגד עיריית ירושלים (המעסיקה של המורים), חברת הביטוח שלה, הפניקס, ומשרד החינוך, הוא טען כי הנתבעים התרשלו כשלא הציבו די מורים תורנים, וכי המורים אשמים בכך שלא מנעו את המתקפה האכזרית ולא שמרו על בטחונו האישי.

מנגד, העירייה טענה שבית הספר פעל כנדרש ואין להטיל עליה או על המורים מטעמה כל אחריות. במקום נכחו מורים תורנים, והם שעצרו את המתקפה הלא צפויה והבלתי נמנעת.

משרד החינוך טען אף הוא כי היה זה אירוע ספונטני, אך הבהיר כי ככל שהייתה רשלנות מצד המורים, האחריות היא של המעסיקה שלהם – העירייה.

יכלו לנטרל את הסכנה

השופט עבאס עאסי האמין לגרסתו של התובע, שמוריו העידו כי היה תלמיד מצטיין, שלא נהג באלימות ובמקרה הנוכחי לא התגרה בשום צורה שהיא בתוקפים.

לדברי השופט, הוכח שהמורים פעלו בניגוד לדרישת מנהל בית הספר, כשאפשרו לחבורה שהייתה ידועה כאלימה ובעייתית, לשבת על המדרגות ולחסום את הדרך לתלמידים אחרים.

 המורים לא פעלו בצורה ראויה וסבירה כדי "לנטרל את הסכנה", קבע השופט. הם לא נקטו יוזמה ולא הרחיקו את קבוצת התוקפים מהמדרגות, גם לא אחרי שהעימות עם התובע התפתח.  

משכך, השופט מצא שהעירייה – כמי  שמעסיקה את המורים – היא זו שאחראית לנזקי התובע, ובתוך כך פטר את משרד החינוך מאחריות, שכן לא הוכח שהתרשל בצורה כלשהי בפיקוח על בית הספר.

לפיכך, השופט חייב את העירייה ואת "הפניקס" לשלם לתובע 127,900 שקל עבור כאב וסבל, אובדן שכר (עקב נכות צמיתה בשיעור של 5%) והוצאות רפואיות. בנוסף חויבו השתיים לשאת בהוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך 20,000 שקל.

  • ב"כ התובע: עו"ד א. אבו קטיש
  • ב"כ הנתבעים: עו"ד י. בייניש, עו"ד א. גדות

* עורך דין אליהו קייקוב עוסק בדיני נזיקין

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
נפגעתם בתאונת דרכים? 7 כללים שחשוב לזכור
עו"ד ריול עדיקה (צילום: שירה הרשקופ)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ