אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חוקתי ומנהלי >> איש קבע יוכר כנכה צה"ל: חימוש הטנקים הביא לפגיעה מתמשכת בכתף

איש קבע יוכר כנכה צה"ל: חימוש הטנקים הביא לפגיעה מתמשכת בכתף

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 05/10/2016 15:18:00 | גרסת הדפסה

צילום: dimjul, www.123rf.com

ב-2012, לאחר שירות קבע של 24 שנים, אובחן קרע בגיד כתפו הימנית של האיש. קצין התגמולים דחה את בקשתו לנכות וקבע כי מדובר בתהליך ניווני הקשור לגיל. בית המשפט קבע כי תנאי השירות הארוך האיצו את התפרצות המחלה וביטל את החלטת קצין התגמולים.

ביולי 2013 נדחתה בקשתו של איש קבע לשעבר להכיר בו כנכה צה"ל עקב פגיעה בכתפו הימנית. ההחלטה התבססה על חוות דעת רפואית שלפיה הפגיעה נובעת מתהליך ניווני הקשור לגיל.

לייעוץ בתחום: 

עורך דין נכי צה"ל

האיש ערער על ההחלטה בפני ועדת הערר שבבית משפט השלום בחיפה.

בערעור, שהוגש באמצעות עו"ד מיכאל פסקל, הוא סיפר כי שירת בחיל חימוש 27 שנה. לדבריו, במסגרת שירותו הוא עסק בחימוש צריחים של טנקים. תפקידו כלל הרמת משאות, סגירת ברגים ועבודה פיזית קשה עם כלי עבודה כבדים ועם מכשירים רוטטים כמו פטישי אוויר ומקדחות.

לטענת המערער, במהלך השנים האחרונות לשירות החל לסבול מכאבים בכתפו הימנית ובבדיקות נמצא כי הוא סובל מדלקת ומחשד לקרע באחד הגידים.  

המומחה הרפואי מטעמו קבע כי הקרע נגרם כתוצאה מ"חבלה ישירה או חבלות חוזרות ונשנות" שגרמו לנזק מצטבר במהלך שנות שירותו.

קצין התגמולים טען מנגד, באמצעות עו"ד תום עופר, כי לתובע לא נגרם כל נזק ומצבו לא עונה על הגדרת "נכות" שבחוק. הוא הוסיף כי על פי הפסיקה נדרש אירוע חריג במהלך השירות כדי שיוכר קשר סיבתי בין הפציעה לבין השירות.

חוות הדעת הרפואית מטעמו קבעה כי כלל לא בטוח שהמערער סובל מקרע בגיד, וגם אם כן, זו תוצאה של "תהליך ניווני טבעי וקל".

פעילות אינטנסיבית

הוועדה בראשות השופט אורי גולדקורן הבהירה כי כאשר אירועים מתמשכים בשירות מביאים להאצת התפרצות שמחלת גיל (הנגרמת כתוצאה משינויים ניווניים) ניתן להכיר בקשר שבין הפגיעה לבין השירות.

הוועדה דחתה את עמדת קצין התגמולים לפיה למערער לא נגרם נזק וקבעה כי תנאי שירותו של המערער היו אחד הגורמים המכריעים לכאבים בכתפו ולקרע שנוצר.

הוועדה ציינה עוד כי קצין התגמולים הכיר בעבר בקשר שבין שירותו של המערער לבין מחלה שהתפרצה בכפות ידיו והחלטה זו לא מתיישבת עם טענתו כי "לא הוכחה פעילות מאומצת בכתפיים".

הוועדה הזכירה את עקרון העל שלפיו יש לפרש את חוק הנכים "ברוחב לב ולא ביד קמוצה" מתוך רצון לגמול טוב למי ששירתו את המדינה במיטב שנותיהם ונפגעו.

לדבריה, גם בהנחה שהפגיעה בכתף קשורה לתהליך ניווני של גיל, נסיבות חייו של המערער מעידות כי "תנאי השירות הארוך הם שהאיצו את התפרצות מחלת הגיל".

"די לנו בהוכחת פעילות אינטנסיבית של הכתפיים בהרמת משאות והפעלת מכשירים יוצרי-רטט על פני שנים רבות כדי להצביע על הקשר בין כל אלו לבין הכאבים בכתף הימנית של המערער", כתבה הוועדה.

בנסיבות אלה הערעור התקבל והחלטת קצין התגמולים בוטלה. לטובת המערער נפסק שכ"ט עו"ד של 7,000 שקל בתוספת הוצאות עלות חוות הדעת הרפואית.

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חוקתי ומנהלי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חוקתי ומנהלי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ