אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני עבודה >> אחות סייעה ליולדת להתרומם ונפגעה. מי אחראי?

אחות סייעה ליולדת להתרומם ונפגעה. מי אחראי?

מאת: עו"ד רון בעהם | תאריך פרסום : 09/03/2016 13:04:00 | גרסת הדפסה

צילום: penywise, www.morguefile.com

האחות עזרה ליולדת לקום ממיטתה במהלך משמרת בבית חולים "העמק" שבעפולה. היולדת איבדה את שיווי המשקל ונפלה על האחות, שנפגעה בגב וברגל. בפסק דין שניתן לפני מספר ימים הוטל על בית החולים לשלם לה פיצויים בסך 294,770 שקל.

האירוע התרחש לפני כשבע שנים. האחות, ששימשה כמנהלת משמרת בבית חולים "העמק" שבעפולה, הגיעה למחלקת היולדות כדי לסייע למטופלת לקום ממיטתה בפעם הראשונה מאז הלידה שהתבצעה בניתוח קיסרי.

נפגעתם במהלך העבודה?

פנו לעורך דין תאונות עבודה

היולדת, אישה כבדת משקל, נעזרה באחות כדי להתרומם ממיטתה, ולפתע איבדה את שיווי המשקל ומעדה על האחות. זו פעלה בכל כוחה כדי למנוע מהיולדת ליפול, והצליחה להרים אותה בחזרה למיטתה.

אלא שמסירותה של האחות עלתה לה ביוקר, שכן בעקבות האירוע היא סבלה מכאבים עזים בגבה וברגלה הימנית, ובהמלצת רופא תעסוקתי נאלצה להחסיר 16 חודשי עבודה.

בשנת 2015 פנתה האחות לבית משפט השלום בבית שאן, ותבעה פיצויים מבית החולים
בטענה שהוא אחראי לפגיעה ולנזקים שנגרמו לה בעקבות התאונה.

לדברי התובעת, בית החולים לא דאג לבטיחות העובדים בשורותיו: הוא לא הזהיר מפני הסכנות הצפויות בעבודה, לא הקפיד לצייד את העובדים בציור מגן למניעת פגיעה בתאונות, וגם לא הקצה מספיק עובדים למחלקת היולדות.

בית החולים הכחיש את עצם קיומה של התאונה וטען כי התובעת לא הציגה כל ראיה להתרחשותה, מלבד עדותה היחידה. אם התאונה באמת אירעה, נטען כי האחריות כולה של התובעת, שהייתה מנהלת משמרת בעלת ידע וניסיון רב במקצוע, ויכולה הייתה לקרוא לאחות שנייה שתסייע לה.

ניתן היה למנוע

השופטת רגד זועבי התרשמה לחיוב מעדותה של התובעת, וציינה כי מדובר בעדות אמינה ומפורטת, הנתמכת במסמכים רפואיים שנערכו בזמן אמת, ובעדותה של אחות אחרת, שסיפרה כיצד ראתה את התובעת "מכוּפפת" זמן קצר לאחר תאונת העבודה.

"ניתן היה לצפות כי במהלך ירידה ראשונה מהמיטה, לאחר חלוף מספר שעות בלבד מניתוח קיסרי, היולדת לא תוכל להחזיק עצמה ותאבד שיווי משקל", כתבה השופטת והסבירה כי "מעסיק סביר" היה יכול וצריך לצפות את הסיכון והנזק שעלול להיגרם לתובעת ואף ליולדת.

השופטת קבעה שבית החולים לא נקט באמצעי בטיחות פשוטים למניעת הסיכון והנזקים, כמו חלוקת מגני גב לאחיות או התקנת משענת למיטה, וגם לא הוכיח כי לתובעת הייתה אפשרות להסתייע באחות אחרת בזמן התאונה.

נכותה התפקודית של התובעת, כיום בת 42, הסובלת ממגבלות בתנועותיה, נקבעה בשיעור של 10%.

בהתאם, העריכה השופטת את נזקיה (הפסדי שכר, כאב וסבל והוצאות רפואיות) בסך של 467,347 שקל. לאחר ניכוי תגמולי ביטוח לאומי, הורתה השופטת לבית החולים לשלם לתובעת 294,770 שקל, בתוספת הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך 53,000 שקל.

  • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בפסק הדין

* עורך דין רון בעהם עוסק בתאונות עבודה ודיני נזיקין

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את גט לוייר

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני עבודה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני עבודה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ