אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> סדר דין אזרחי וראיות >> אושר הסדר פשרה: הוט תקים מערכת שירות לקוחות שתמנע המתנה ממושכת לנציג

אושר הסדר פשרה: הוט תקים מערכת שירות לקוחות שתמנע המתנה ממושכת לנציג

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 23/05/2011 09:00:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין פלזנר נ' הוט- מערכות תקשורת בע"מ

בית המשפט המחוזי מרכז אישר הסדר פשרה בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה כנגד הוט בגין זמני המתנה ארוכים לקבלת שירות לקוחות טלפוני, על פיו התחייבה הוט להקים מערכת שירות לקוחות חדשה, ולתת הטבה לכל מנוייה.

הסדר הפשרה נחתם בעקבות בקשה לאישור תובענה ייצוגית שהוגשה כנגד הוט, בטענה, כי למרות שתנאי הרשיון של הוט מחייבים היענותה לפניות טלפוניות של מנויים תוך זמן ממוצע של 30-90 שניות, בפועל המתינו כ 100 פונים למעלה מ 8 דקות.

בהסדר הסכימו הצדדים, כי הוט תקים מערכת שירות לקוחות חדשה, ובה, בין היתר תינתן למנוי אפשרות להשאיר פרטים ונציג הוט יתחייב לחזור אליהם עד ארבע שעות לאחר מכן. כן התחייבה הוט, ליתן הטבה אחת מתוך שלוש למנוייה, לפי בחירתם: חיבור לתא קולי ללא תשלום או קו טלפון נוסף חינם או חיבור לאחד מערוציה ללא תשלום למשך שלושה חודשים.

השופטת אסתר שטמר קיבלה את הסדר הפשרה בכפוף למספר שינויים. נפסק, כי למרות שההסדר אינו מעניק פיצוי אידיאלי לחברי הקבוצה שנפגעו, הרי בהתחשב בתכלית החוק ובכך שמדובר בקבוצה גדולה במיוחד, נראה כי ההסכם סביר. ההטבות שגובשו בהסדר, כך נקבע, נותנות מענה ראוי לנושא התובענה, שכן הוט תקים מערכת שירות לקוחות חדשה, באמצעותה יוכלו נציגי הוט לחזור לפונים והיא זו שתשא בעלות השיחה, ובנוסף יקבלו לקוחותיה הטבה מבלי צורך להוכיח כי נפגעו, במיוחד כשבמקרה זה יהיה קשה מאוד לאתר את כל חברי הקבוצה.

עם זאת, קבעה השופטת, כי יש להוסיף להסדר הוראה על פיה, הוט תתחייב, כי הטבת הערוץ הנוסף חינם תתבטל בתום תקופת ההטבה באופן אוטומטי ומבלי שייאלץ הלקוח לפעול לביטולה, וכי חברי הקבוצה יהיו כל מנויי הוט בשבע השנים הקודמות להגשת הבקשה לאישור התובענה כייצוגית.

השופטת אף קיבלה את הוראות ההסדר לעניין תשלום לתובעים ולבאי כחם, על פיו הוט תשלם למבקשים גמול של 150,000 ש"ח ולבאי כוחם שכ"ט של 600,000 ש"ח, וזאת נוכח חשיבות הגשת התובענה והעובדה שההסדר יביא לשיפור בהתנהלותה של הוט.

  • ב"כ המבקשים: עו"ד ע' לוי
  • ב"כ המשיבות: עו"ד ד' סברנסקי

לפסק הדין בעניין פלזנר נ' הוט- מערכות תקשורת בע"מ

למדור: סדר דין אזרחי וראיות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום סדר דין אזרחי וראיות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום סדר דין אזרחי וראיות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ