אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> העברת משמורת מאם לאב - מבחנים להעברת משמורת

העברת משמורת מאם לאב - מבחנים להעברת משמורת

תאריך פרסום : 02/02/2016 | גרסת הדפסה

תמ"ש
בית משפט לעניני משפחה אשדוד
56808-12-13
27/07/2015
בפני השופטת:
ענת אלפסי

- נגד -
התובע:
האב.
עו"ד ציפי פיק
הנתבעת:
האם.
עו"ד ליהיא כהן – דמבינסקי
פסק דין
 

 

 

שאלת עתידו של הקטין, בנם של הצדדים, היא העומדת על הפרק. 

זאת, במסגרת תביעת האב לקבלת משמורת על הקטין.

 

רקע והליכים קודמים:

 

  1. הורי הקטין נישאו ביום 30.8.98 ובחלוף כשלוש שנים וחצי, ביום 28.2.02, נולד בנם המשותף. כשהיה הקטין בגיל הגן העתיקו בני המשפחה מקום מגוריהם לארה"ב, למשך כשנה וחדשיים, מטעם מקום עבודתו של האב בחברת "א'". בתום תקופה זו שבו ההורים ארצה והקטין שולב שנה נוספת בגן חובה, ולאחריה עלה לכיתה א'. בשלב זה התגוררו בני המשפחה בעיר אש'.

 

  1. בהמשך, נקלעו חייהם המשותפים למשבר ובחודש מאי 2009 הגישה האם שלוש תביעות:  תביעה אחת לקבלת משמורת על הקטין, תביעה שניה לפסיקת מזונות הקטין ותביעה שלישית לחלוקת הרכוש המשותף. בנובמבר 2009 האב אף הוא הגיש תביעת משמורת. באוגוסט 2011 ניתנו פסקי דין בכלל התובענות, לרבות מתן תוקף להסכמת ההורים לפיה משמורת הקטין תהא לאימו תוך קיום מפגשים עם האב פעמיים בכל שבוע, האחת עם לינה והשניה ללא לינה.

 

  1. במקביל, התגרשו ההורים בבית הדין הרבני ועזבו את הבית בעיר אש'. האם עברה להתגורר עם הקטין בעיר אר', בה מתגוררים גם הוריה. הקטין שולב בבית ספר ממלכתי-דתי באותה עיר.  בהמשך, האב העתיק מקום מגוריו לעיר ג', כדי להיות קרוב יותר לקטין.

 

  1. שנתיים שקטה הארץ וביום 17.9.13 הגישה אם הקטין תביעה שתאפשר לה להגר עם הקטין לקנדה, בתמ"ש 35040-09-13. זאת, לאחר שנישאה לאדם המתגורר בקנדה, מתכוון להתגייר ורצונה להקים עימו בית חדש, יחד עם הקטין.

 

  1. ביום 29.12.13 הגיש האב תביעה לקבלת משמורת על בנו הקטין, היא התובענה מושא פסק דין זה. במסגרת זו הוגש תסקיר בו תואר מצבו המדאיג של הקטין והומלץ על עריכת אבחונים וטיפולים לקטין ולהוריו. בהמשך מונה מכון רום כמומחה מטעם בית המשפט ובחוות הדעת שהוגשה נקבע כי שני ההורים דומיננטיים בחיי הקטין, אך מסוגלותו ההורית של האב עולה על זו של האם.

 

  1. בדיון שהתקיים ביום 16.12.14 נחקר המומחה מטעם מכון רום, נחקרה העו"ס לסדרי דין, נחקרו שני ההורים , והעידה אף בת הזוג של האב. לאחר הדיון הגיעו הצדדים להסכמה לפיה הקטין יסיים את שנת הלימודים בבית הספר היסודי הסמוך לבית האם, חלוקת הזמנים בין ההורים תורחב באופן בו הקטין יימצא זמן רב יותר עם אביו, לרבות לינה באמצע השבוע, ולקראת סוף שנת הלימודים יוגש תסקיר ובו המלצות לגבי שנת הלימודים הבאה.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ