אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עו"ד הורשע בהעלמה ובמרמה של הכנסות בגובה של 4.2 מ' ש"ח

עו"ד הורשע בהעלמה ובמרמה של הכנסות בגובה של 4.2 מ' ש"ח

תאריך פרסום : 17/10/2007 | גרסת הדפסה

פ
בית משפט השלום רחובות
1333-05
15/10/2007
בפני השופט:
ירון לוי

- נגד -
התובע:
מדינת ישראל - פרקליטות (מיסוי וכלכלה) מחוז תל אביב
עו"ד איריס שמואלי
הנתבע:
יעקב שמואל קרקובר
עו"ד עדי אלבוים מהסניגוריה הציבורית
הכרעת דין

לנוחות ההתמצאות, מצורף, בסוף הכרעת הדין, תוכן עניינים.

I .      מבוא

1.         הנאשם, עורך דין ונוטריון, עוסק מזה כ-20 שנה בעריכת דין, ועיקר התמחותו בתחום דיני המקרקעין.

כתב האישום

2.         אישום ראשון - הסכם כוזב לרכישת קרקע

א.         על פי הנטען בכתב האישום, בשנת 1998 רכש הנאשם 70% מזכויות הבעלות בקרקע, ברחוב ה' באייר 30 ברחובות, הידועה כגוש 3705 חלקה 564 (להלן: "הקרקע" או "המגרש"), בעסקת קומבינציה, בה התחייב כלפי בעלי הקרקע, בני הזוג רחל ובנימין כהן (להלן: "ה"ה כהן"), ליתן שתי דירות בבנין בן 8 דירות, אותו התחייב לבנות על הקרקע.

ב.         ביום 8/5/1998, ערך הנאשם חוזה כוזב, לעסקת הקומבינציה, לפיו רוכשת הזכויות על פי ההסכם היא שותפות בה 3 חברים: אליזבט גובי (להלן: "גובי"), ראובן סלומון (להלן: "סלומון") והנאשם, שותפות שאליה יצטרפו בעתיד 3 שותפים נוספים (להלן: "חוזה הקומבינציה").

ג.          ביום 10/5/1998, הגיש הנאשם למשרד מיסוי מקרקעין ברחובות, הצהרה לפי סעיף 73 לחוק מיסוי מקרקעין (שבח, מכירה ורכישה), התשכ"ג-1963 (להלן: "חוק מיסוי ומקרקעין") על רכישת הקרקע (להלן: "ההצהרה").

הנאשם הצהיר, כי רוכשי הקרקע הם גובי, סלומון והנאשם, בעוד שבפועל היה זה הנאשם לבדו שרכש את הקרקע.

ד.         הנאשם ערך את הרשומות הכוזבות - חוזה הקומבינציה וההצהרה - כדי להסתיר את עיסוקו כקבלן בנין, ועל מנת להעלים את ההכנסות ממכירת הדירות בפרוייקט, לא הודיע לפקיד השומה על עיסוקו בקבלנות בנין, כל זאת תוך שימוש במרמה, עורמה ותחבולה במזיד ובכוונה להתחמק ממס.

3.         אישום שני (מתוקן) - העלמת עסקות

א.         במהלך שנות המס 1998-2001, קיבל הנאשם תקבולים על חשבון מכירת הדירות בפרוייקט בסכום כולל של -.1,689,221 ש"ח שבגינם לא הוציא חשבוניות.

ב.         במהלך שנות המס 1998-2001, קיבל הנאשם תקבולים בסכום כולל של               -.2,156,343 ש"ח, על חשבון מכירת הדירות בפרוייקט והנפיק בגינם חשבוניות כוזבות על היות התקבולים פיקדונות שאינם חייבים במס ערך מוסף.

ג.          סך התקבולים שקיבל הנאשם הוא -.4,192,981 ש"ח, וללא מע"מ -.3,583,744 ש"ח.  בעשותו כן, נמנע הנאשם, מדיווח ומתשלום מע"מ בגין מכירת הדירות, בסך של   -.609,237 ש"ח.

4.         אישום שלישי - הסכמים ודיווחים כוזבים למנהל מיסוי מקרקעין

א.         הנאשם השתמש באמצעי מרמה, עורמה ותחבולה על מנת להסתיר הכנסותיו ממכירת הדירות בפרוייקט, כדלקמן:

(1)        הנאשם הציג בכזב את עסקות מכירת הדירות לשני חוזים כוזבים, חוזה לרכישה של חלק יחסי מן הקרקע, בו התחייבות של הרוכש להצטרף לעמותה לבנייה עצמית, וחוזה להזמנה של שירותי בניית דירה מאת חברה הבונה את הבית עבור העמותה.

(2)        הנאשם רשם בכזב בחוזים, כי מוכרי הזכויות בקרקע הם גובי וסלומון.

ב.         הנאשם ערך והגיש למנהל מיסוי מקרקעין הצהרות כוזבות לפי סעיף 73 לחוק מיסוי מקרקעין, בהם הצהיר על מכירה של חלקים מהקרקע מהנאשם או מגובי או מסלומון לרוכשי הדירות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ