אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"א 50955-09-11 גרשון נ' רשות הפיתוח

ת"א 50955-09-11 גרשון נ' רשות הפיתוח

תאריך פרסום : 10/12/2014 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום חיפה
50955-09-11
01/12/2014
בפני השופטת:
אריקה פריאל

- נגד -
התובעת:
בת שבע גרשון
עו"ד ב' פילובסקי
הנתבעת:
רשות הפיתוח ע"י מנהל מקרקעי ישראל באמצעות עמידר החברה הלאומית לשיכון בישראל בע"מ
עו"ד גרינר ינאי ושות'
פסק דין
 

 

 

מבוא

1.חברה ציבורית פרסמה מכרז למכירת נכס מקרקעין, שהוכרז על ידי הרשות המקומית כאל מבנה מסוכן, כמות שהוא (AS IS). טרם סגירת תיבת המכרזים קרס חלק מהמבנה, החברה פעלה להסרת הסכנה המידית מבלי להודיע לציבור על ביצוע עבודות אלה. אדם הגיש הצעה לרכישת הנכס בלא שידע על העבודות שבוצעו, וזכה בו.

 

2.כשהתברר לו כי בוצעו העבודות האמורות טען שהחברה ביצעה עבודות תוך ביצוע עוולה של הסגת גבול לפי סעיף 29 לפקודת הנזיקין [נוסח חדש] (להלן: פקודת הנזיקין או הפקודה) ועוולת הרשלנות לפי סעיף 35 לפקודה. כן טען כי החברה פעלה בחוסר תום לב לפי סעיף 39 לחוק החוזים (חלק כללי) תשל"ג-1973, ולכן זכאי לפיצוי בהתאם להוראות חוק החוזים (תרופות בשל הפרת חוזה ), תשל"א- 1970 (להלן: חוק החוזים הכללי וחוק התרופות בהתאמה). על כן הוגשה התובענה דנן.

 

העובדות

3.מדינת ישראל בעלים של נכסי מקרקעין מיוצגת על ידי רשות הפיתוח. את נכסי המדינה מנהלת רשות מקרקעי ישראל (במועד הרלוונטי – מנהל מקרקעי ישראל) באמצעות סוכנה - עמידר החברה הלאומית לשיכון בישראל בע"מ (להלן: עמידר או חברת עמידר).

 

4.התובעת (להלן: גברת גרשון) הגישה הצעה למכרז שפרסמה חברת עמידר למכירת נכס מקרקעין, וזכתה בו.

 

5.במועד הרלוונטי לתובענה היו בבעלות רשות הפיתוח ארבע יחידות (מספרן 10, 11, 12 ו-13) ששטחן הכולל 67 מ"ר, המצויות בקומה הראשונה מעל קומת הקרקע של מבנה הידוע כחלקה 5 בגוש 11673 הממוקם ברציף פנחס 236 בחיפה, וכן של גג המבנה ששטחו 157 מ"ר. ארבע היחידות והגג ייקראו להלן: הנכס.

יחידה אחת בקומת הקרקע של המבנה היו בבעלות משפחת וולך (להלן: וולך).

 

6.הנכס מצוי סמוך למסילת הברזל ובמרחק כשלושים מטר מהים. זה שנים היה הנכס לא מאוכלס, ופגעי הזמן לצד הזנחה בת-שנים נתנו בו ובמבנה כולו את אותותיהם.

 

7.ביום 8.1.06 שלחה עיריית חיפה הודעה לבעלים (ביניהם עמידר) לפי סעיף 3 לחוק העזר לחיפה (מכנים מסוכנים), תשמ"ג-1983 בדבר היות המבנה מסוכן העלול לסכן את המחזיקים בו, את כלל הציבור ואת הנכסים הסמוכים. צוין כי נמצאו בו 'סדקים ונשירת בטון מתקרות וקירות של הבניין' וכן 'סדקים מקירות אבן'. וולך וחברת עמידר נדרשו לבצע תחת פיקוח הנדסי תיקונים - תוך שלושים יום מיום קבלת ההודעה - בקירות הבטון ובקירות האבן ולהמציא בתום העבודות אישור על הסרת הסכנה. אין חולק כי עבודות התיקון לא בוצעו תוך המועד הנקוב, וגם פניות חוזרות ונשנות מצד מנהל היחידה למבנים מסוכנים בעירייה לא הועילו.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ