אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> לוי נ' אריאלי רואי חשבון ואח'

לוי נ' אריאלי רואי חשבון ואח'

תאריך פרסום : 25/08/2013 | גרסת הדפסה

ס"ע
בית דין אזורי לעבודה חיפה
40239-06-11
20/08/2013
בפני השופט:
עפרה ורבנר

- נגד -
התובע:
חן לוי
הנתבע:
1. פייטלוביץ- אריאלי רואי חשבון ע.מ. 557089117
2. גדעון אריאלי -
3. שאול אברהם פייטלוביץ -

פסק-דין

פסק דין

1.התובעת עבדה כמזכירה במשרד רואי החשבון שבבעלות הנתבעים 2 ו-3.

לטענת התובעת היא פוטרה מעבודתה עקב הריונה, וזאת בניגוד להוראות חוק שיוויון הזדמנויות בעבודה, תשמ"ח - 1988 (להלן - "החוק").

התובעת תובעת פיצויים בגין הפרת הוראות החוק, וכן תובעת שכר עבודה עד למועד הלידה, שכר עבודה לתקופה של 45 יום מתום חופשת הלידה, וכן פיצוי בגין אי תשלום דמי לידה על ידי המוסד לביטוח לאומי.

2.הנתבעים בכתב הגנתם טוענים, כי התובעת פוטרה בשל בעיות בתפקודה ובשל העדרויות רבות במהלך תקופת עבודה קצרה. לטענת הנתבעים, אין קשר בין היותה של התובעת בהיריון לבין פיטוריה, ותביעתה הינה תביעה שהוגשה בחוסר תום לב.

3.התובעת בכתב התביעה, ציינה כי התקבלה לעבודה אצל הנבתעים לאחר שסוכמו תנאיי העסקתה וכי החלה לעבוד בפועל בתאריך 12.12.10.

לטענת התובעת, היא הודיעה בתאריך 2.2.11 לנתבע 2 - מר גדעון אריאלי (להלן גם אריאלי), כי היא בהיריון ולאחר הודעה זו, היחס אליה השתנה.

לטענת התובעת, עד למועד מתן ההודעה, היו הנתבעים מרוצים מעבודתה, אולם לאחר מכן האווירה במשרד הפכה להיות בלתי נעימה.

התובעת טענה, כי אריאלי ומנהלת המשרד הגב' גליה קרוטר (להלן - קרוטר), הביעו את מורת רוחם מהשפעות ההיריון על יכולתה לבצע את עבודתה במשרד, וזאת לאחר שנודע להם על היותה בהיריון.

עוד הוסיפה התובעת וטענה, כי טענות באשר לתפקודה החלו לעלות, רק לאחר שהודיעה על היותה בהיריון, ולטענתה הטענות מהוות כיסוי למורת הרוח עקב היותה בהיריון.

4.הנתבעים טענו, כי סוכם עם התובעת שתעבוד כמזכירה 5 ימים בשבוע, 8 שעות ליום, וכיי תפקידה כלל: מענה לטלפונים, ניהול יומן, תיוק דואר, משלוח וקבלת פקסים וכן עבודות הקשורות בגביית כספים מלקוחות המשרד.

הנתבעים טענן, כי הליקויים בעבודת התובעת התגלו לאחר שהחלה לעבוד לבד שכן בתחילת תקופת עבודתה היא ביצעה חפיפה עם עובדת קודמת.

לטענת הנתבעים הכשלים היו באופן תיוק מסמכי המשרד, בהעדר ארגון וסדר וטעויות בניהול תיק לקוח ובניהול יומן המשרד. בנוסף לכך טענו הנתבעים, כי הכשל המרכזי בהתנהלות התובעת היה העדרויות חריגות בלא סיבה מוצדקת ובלא קבלת אישור.

לטענת הנתבעים בשל כשלים אלה נערך לתובעת שימוע בתאריך 9.2.11, ולאחר מכן גם ב- 22.2.11, והוחלט על פיטוריה.

הנתבעים הסבירו, כי משרד רואי החשבון - הנתבע 1 אינו גוף משפטי על פי דין, כך שהנתבעים הנכונים הם בעלי המשרד - הנתבעים 2 ו-3.

5.התובעת צרפה לתצהירה קלטת אשר בה מתועדת שיחה בינה ובין אריאלי וקרוטר מתאריך 3.2.11 וכן צורף תמליל השיחה.

הנתבעים לא העלו בטרם קיום ישיבת ההוכחות טענות על קבילות הקלטת שצורפה לחומר הראיות מטעם התובעת.

ההשתלשלות העובדתית ונסיבות סיום עבודתה של התובעת:

6.התובעת החלה לעבוד כמזכירה במשרד רואי החשבון של הנתבעים 2 ו-3 בתאריך 12.12.2010.

7.משרד רואי החשבון הוקם בידי הנתבע מס' 3, רו"ח שאול פייטלוביץ' (להלן גם - "פייטלוביץ"), בשנת 1979. הנתבע מס' 2, רואחה החשבון גדעון אריאלי הצטרף למשרד בשנת 1994. הנתבעים מס' 2 ו-3 הינם הבעלים של המשרד ומנהלים אותו יחדיו.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ