אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה 977/13

החלטה 977/13

תאריך פרסום : 05/08/2014 | גרסת הדפסה

רע"פ
בית המשפט העליון
977-13
20/02/2013
בפני כבוד השופט :
א' שהם

- נגד -
המבקש:
משה אודיז
עו"ד רון טורקלטאוב
המשיבה:
מדינת ישראל
החלטה

 

החלטה 

1.       לפניי בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי מרכז-לוד (השופטים א' טל-סג"נ; ז' בוסתן; ו-ב' טולקובסקי) בעפ"ג 47472-09-12, מיום 7.1.2013, אשר דחה את ערעורו של המבקש על גזר דינו של בית משפט השלום בנתניה (השופטת א' טלמור), מיום 25.6.2012, בת"פ 3103/08 ובת"פ 42113-10-10, אשר נדונו במאוחד.

 

כתב האישום

 

2.       נגד המבקש, והחברות אותן ניהל, הוגשו שני כתבי אישום בגין עבירות מס. בעקבות הודאתו בעובדות שני כתבי האישום, הורשע המבקש, ביחד עם הנאשמות האחרות בכתב האישום,  בביצוע 15 עבירות של אי-העברת מס אשר נוכה, במועד, לפי סעיפים 219 ו-224א לפקודת מס הכנסה (נוסח חדש), התשכ"א-1961 (להלן: הפקודה), ו- 5 עבירות של אי-הגשת דו"חות במועד, לפי סעיפים 216(4) ו-224א לפקודה. כמו כן הורשע המערער, לבדו, בביצוע ארבע עבירות של אי-הגשת דו"חות במועד לפי סעיף 216 (4) לפקודה.

 

להשלמת התמונה יצויין, כי בעקבות הגשת כתב האישום הסיר המבקש את המחדלים הנוגעים לחובת הדיווח.

 

גזר דינו של בית משפט השלום

 

3.       במסגרת גזירת הדין שקל בית משפט השלום את חומרת העבירות בהן הורשע המבקש, ונתן דעתו למדיניות הענישה הנוהגת בעבירות מס, המורה על הטלת עונשי מאסר בפועל ואף קנס משמעותי, בגין ביצוען. באשר לנסיבותיו האישיות של המבקש, התייחס בית המשפט לעובדה, כי המבקש מצוי בהליכי פשיטת רגל, אשר מונעים ממנו לשלם את חובו לשלטונות המס; לעברו הפלילי הנקי ולעובדה כי שימש שנים רבות קצין בשירות קבע בצה"ל; לעובדה, כי עסקיו נקלעו לקשיים בגין גל הפיגועים שפקד את עירו; ולטענתו, כי לאור מצבו הבריאותי הוא אינו יכול עוד להמשיך ולפרנס את משפחתו.

 

לאחר שבית משפט השלום איזן בין השיקולים השונים, וקבע כי יש ליתן את משקל הבכורה לחומרת העבירות בהן הורשע, הוא השית על המבקש 5 חודשי מאסר בפועל, אשר ירוצו בעבודות שירות; 3 חודשי מאסר על תנאי, למשך שנתיים; וחייבו בתשלום קנס בסכום של 25,000 ₪, או 90 ימי מאסר תמורתם.

 

פסק דינו של בית המשפט המחוזי

 

4.       המבקש ערער על גזר דינו של בית משפט השלום לבית המשפט המחוזי, בטענה העיקרית, כי בית משפט קמא לא העניק משקל הולם לעובדה, כי הוא מצוי בהליכי פשיטת רגל, אשר אינם מאפשרים לו לפרוע את חובו לרשויות המס, וכן לכך שרשויות המס הצטרפו לתביעת החוב בתיק פשיטת הרגל, והם יקבלו, בסופו של ההליך, ולאור הסכום המצוי בקופת פשיטת הרגל, את מלוא סכום החוב.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ