אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> תביעה לאכיפת הסכם גירושין

תביעה לאכיפת הסכם גירושין

תאריך פרסום : 25/11/2012 | גרסת הדפסה

תיק רבני
בית דין רבני אזורי חיפה
531026-9
19/11/2012
בפני השופט:
1. הרב דניאל אדרי - אב"ד
2. הרב אייל יוסף
3. הרב דוד בר שלטון


- נגד -
התובע:
פלונית
עו"ד טל זלץ
הנתבע:
פלוני
עו"ד מאיה הר ציון
פסק-דין

לפנינו תביעה לאכיפת הסכם גירושין שקיבל תוקף של פסק דין בבית הדין הרבני.

עובדות והליכים

הצדדים נישאו זל"ז כדמו"י ביום 18/6/1989 ונולדו להם שלושה ילדים. הצדדים ניהלו בבית הדין הליכי גירושין שנכרכו בהם, בשנת 2005, ענייני מזונות ורכוש. ביום 5/1/2006 חתמו הצדדים על הסכם גירושין, והוא קיבל תוקף של פסק דין ביום 16/5/2006. לאחר דחיות מספר התגרשו הצדדים ביום 26/11/2006 על פי הסכם הגירושין.

במבוא להסכם הגירושין נאמר:

"והואיל: וברצון בני הזוג להסדיר בהסכם זה את כל העניינים המשותפים הכרוכים בגירושיהם... וכן העניינים הנוגעים ליחסי הממון שביניהם.

"והואיל: ובדעת הצדדים לפנות בבקשה משותפת לביה"ד הרבני האזורי בחיפה ליתן להסכם זה תוקף של פסק דין, בתיק הגירושין שפתח הבעל נגד האשה, ולהסדיר את הגירושין ואת סידורי הגט, והצדדים מסכימים לסמכותו של ביה"ד בהליך זה ובהליכים הנובעים ונגזרים ממנו."

וזה לשונו של סעיף 7 להסכם הגירושין:

"7. רכוש

א. דירת מגורי הזוג

לצדדים דירה משותפת הרשומה ע"ש שניהם [...] הידועה כגוש [...] (להלן: "הדירה"). על הדירה רובצת משכנתא.

1. זכויותיה של האשה בדירה יועברו ללא תמורה לבעל.

2. הבעל מתחייב להעביר את רישום הזכויות הדירה על שמו, ובכפוף לאישור של הבנק, לפעול להפטרה של האשה והערבים מטעמה מחוב המשכנתא. על הבעל להתחיל בפעולה זו בתוך חודש ימים מיום החתימה על הסכם זה.

3. ידוע לאשה כי השלמת פעולות אלו תלויה בהסכמתו ובאישורו של הבנק, ועל הבעל לעשות כמיטב יכולתו לשחרר את האשה והערבים שלה מכל חובותיהם והתחייבויותיהם אלו בהקדם.

4. הבעל מתחייב לשחרר את האשה מכל חוב שהוא הקים בחשבונות הבנקים, רשויות מקומיות, שלטונות מס הכנסה, המוסד לביטוח לאומי, שלטונות מע"מ ו/או כל חוב אחר הקיים לכל גורם פרטי ו/או מוסד ממשלתי ו/או מוסד בנקאי, זאת בכפוף להסכמת הנושים הרלוונטיים.

5. הבעל מצהיר בזאת כי מעתה הנו הנושא הבלעדי בכל חוב ידוע ו/או שאינו ידוע שנוצר אי פעם לצדדים, וכי האשה פטורה ומשוחררת מכל חוב ו/או התחייבות גם אם בעבר חתמה על מסמך כלשהו.

6. לאור חובות הבעל למוסד לביטוח לאומי מעוקלת קצבת הילדים אותה זכאית לקבל האשה.

הבעל מתחייב להסדיר את ענייניו עם המוסד לביטוח לאומי תוך חודש ימים מיום חתימה על הסכם זה ולהמציא אישור מהמוסד לביטוח לאומי, לפיו הוסר העיקול וקצבת הילדים תועבר לאשה במועד.

במידה ולא יומצא אישור עד למועד שנקבע, יוסיף הבעל על תשלומי המזונות את קצבת הילדים המגיעה על פי דין מהמוסד לביטוח לאומי ויעבירה ישירות לידי האשה.

7. במידה והבעל לא יבצע בפועל את המתחייב על פי סעיפים לעיל, יבוטלו הסעיפים 7א (6-1) והאשה תשוב להיות בעלת זכויות בדירה, ואולם אז תשוב ותחוייב בתשלום מחצית משכנתא ובשאר החובות המשותפים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ