אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"מ 65609-12-14 עמותת ידידי מועדון כדורגל הפועל גבעת אולגה חדרה מחלקות נוער נ' משרד המשפטים/רשם העמותות

עת"מ 65609-12-14 עמותת ידידי מועדון כדורגל הפועל גבעת אולגה חדרה מחלקות נוער נ' משרד המשפטים/רשם העמותות

תאריך פרסום : 30/06/2016 | גרסת הדפסה

עת"מ
בית המשפט המחוזי ירושלים כבית-משפט לעניינים מנהליים
65609-12-14
11/02/2015
בפני השופט:
משה סובל

- נגד -
העותרת:
עמותת ידידי מועדון כדורגל הפועל גבעת אולגה חדרה מחלקות נוער
עו"ד שמחה רוטמן
עו"ד אסתר ויינשטיין
המשיב:
משרד המשפטים/רשם העמותות
עו"ד לינא סאלם
פסק דין

 

העתירה שבפניי מכוונת נגד החלטת רשם העמותות מיום 30.12.14 שלא ליתן לעותרת, עמותה רשומה העוסקת בפעילות כדורגל לבוגרים ונוער בעיר חדרה, אישור ניהול תקין לשנת 2014.

 

מסכת המגעים וההתכתבות בין העותרת לבין הרשם בנוגע לבחינת תקינות התנהלות העותרת במישור הכספי והניהולי ארוכה ומייגעת. לצורך ההכרעה בעתירה זו אין צורך לסקור בפירוט את כל ההיסטוריה, וניתן לצאת, כנקודת הנחה, ממכתב הרשם אל העותרת מיום 14.12.14 (נספח 24 לכתב התשובה). במכתב זה, שנשלח לאחר מגעים רבים וממושכים בין הצדדים, פורטו שני עניינים שעדיין טעונים תיקון והשלמה מצד העותרת: ראשית, המצאת פרוטוקול האסיפה הכללית שלה המאשרת את שינוי מטרות העמותה; שנית, המצאת אישור מטעם עמותת על"ה, שהנה עמותה עירונית הקשורה לעיריית חדרה, בו עמותת על"ה מתחייבת להחזיר את פעילות קבוצות הנוער ובתי הספר לעותרת עד ולא יאוחר מחודש יוני 2015. במכתב נתבקשה העותרת להמציא את המסמכים החסרים לא יאוחר מיום 21.12.14, ונאמר כי רק לאחר מכן זה יהיה ניתן לשקול את בקשתה לקבלת אישור לניהול תקין.

 

עוד בטרם סיומה של שנת 2014 המציאה העותרת לרשם את שני המסמכים החסרים שלעיל. אמנם המסמכים הומצאו ביום  29.12.14 ולא ביום 21.12.14. עם זאת, מאחר שבלאו הכי אישור ניהול תקין אינו תקף אלא מיום הוצאתו ואילך, ומאחר שהמסמכים החסרים נמסרו לרשם שלושה ימים לפני סיום שנת 2014, סבורני כי ההנמקה בהחלטה מיום 30.12.14, המבססת על האיחור האמור סירוב למתן האישור, פוגעת בעותרת במידה העולה על הנדרש להגשמת התכלית שביסוד הדרישה לקבלת אישור ניהול תקין. התכלית היא, שכספי ציבור לא יועברו לעמותה שבעת העברת הכספים אינה מתנהלת באופן תקין. בהתאם לפירוט העובדתי שלעיל, ובהתאם למתווה שקבע הרשם עצמו במכתבו מיום 14.12.14, בשלושת הימים האחרונים של שנת 2014 לא הייתה מניעה להעברת כספי ציבור לעותרת אף בגדרי תכלית האישור הנדון.

 

בהחלטה הנתקפת בעתירה, מיום 30.12.14, מועלה נימוק נוסף לסירוב למתן האישור. הנימוק הוא שהסכם ההיפרדות שנכרת בשעתו בין העותרת לבין עמותת על"ה היה בלתי תקין, שכן לא ניתן לו אישור המוסדות המוסמכים בעמותה. אלא שבכך אין רבותא, משנאותה העותרת לתקן את המחדל ולהחזיר את הפעילות מעל"ה אליה, בהתאם למתכונת שקבע הרשם במכתבו הנ"ל מיום 14.12.14, לאמור: "אישור מעמותת על"ה בה היא מתחייבת להחזיר את הפעילות לעמותת ידידי הפועל גבעת אולגה עד ולא יאוחר מחודש יוני 2015".

 

בדיון היום שמעתי מנציגת הרשם כי לאחר מתן ההחלטה מיום 30.12.14 הגיע אל הרשם מידע חסוי המעלה חשד לאי תקינות נוספת בניהול העותרת. מאחר שעניין זה לא נדון בהחלטה מיום 30.12.14, ואף לא ניתנה לעותרת טרם מתן ההחלטה ההזדמנות להציג את טענותיה בנדון, כאשר מנגד לוח הזמנים שבו מצויה העותרת דוחק ביותר שעה שכספים המגיעים לה מגופים שונים עבור שנת 2014 מותנים בקבלת אישור ניהול תקין, אין להלום מצב שבו האישור לשנת 2014 לא יינתן בגין מידע חסוי שטרם בורר. הרשם יוכל לבצע כל בירור בעקבות המידע האמור ולהסיק ממנו את המסקנות המתבקשות. אלא שעריכת בדיקות ומעקבים לחוד, ומתן אישור ניהול תקין לחוד. לאחר שעמדה העותרת בדרישות הרשם לשנה שכבר הסתיימה, אין להתנות את מתן האישור לתקופת העבר בבירור מידע חדש שהגיע רק עתה, לאחר שניתנה החלטה הנתקפת בעתירה, מה עוד שמידע זה אינו נוגע רק לשנת 2014 אלא גם ובעיקר לשנים קודמות, בהן קיבלה העותרת מהרשם אישורים בדבר הניהול התקין.

 

התוצאה היא שהעתירה מתקבלת במובן זה שנקבע כי העותרת עמדה בדרישות אישור ניהול תקין בתקופה שבין הימים 29.12.14 עד 31.12.14.

 

חרף קבלת העתירה, התנהלות העותרת אינה חפה ממחדלים ועיכובים. לפיכך, לא ייפסקו הוצאות לטובתה בהליך זה.

<#3#>

ניתן והודע היום, כ"ב שבט תשע"ה, 11/02/2015, במעמד הנוכחים.

 

משה סובל, שופט

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ