אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"מ 3708-10-14 דוידוביץ ואח' נ' גלאון ואח'

עת"מ 3708-10-14 דוידוביץ ואח' נ' גלאון ואח'

תאריך פרסום : 30/06/2016 | גרסת הדפסה

עת"מ
בית המשפט המחוזי מרכז
3708-10-14
02/10/2014
בפני השופט:
אברהם יעקב - סג"נ

- נגד -
העותרים:
יצחק דוידוביץ ואח'
עו"ד שמחה רוטמן
המשיבים:
1. ד"ר נדב גלאון 2. ד"ר דולב סרחיו 3. ד"ר שמעון פרק 4. ד"ר דגנית בן דב 5. המועצה לענף הלול
עו"ד קרן אביסרור
פסק דין

 

 

זוהי עתירה התוקפת את החלטות המשיבים, האחת מיום 19.8.14 והשנייה מיום 24.8.14.

עניינן של שתי ההחלטות הוא בהעברת עופות ובשחיטת עופות, הכל כחלק ממנהג הכפרות.

על פי אותן החלטות חל איסור מוחלט לשחוט עופות במקום בו מבצעים את מנהג הכפרות ויש להצטייד בתעודת משלוח הנושא את כתובת המשחטה שם תבוצע שחיטה בפועל.

כאמור מדובר בהחלטות שננו לפני כחודש וחצי ואשר היו ידועות לעותר עוד הרבה קודם לכן וזאת כעולה ממכתב ב"כ העותר מיום 30.9.14. באותו מכתב מאשר ב"כ העותר כי מרשיו ידעו על ההסדרים על פי אותן שתי החלטות מינהליות עוד קודם ליום 30.9.14. בסעיף 3 למכתבו מצטט ב"כ העותר מתוך אותן החלטות. לכן לא ניתן לומר שההחלטות נודעו לעותר רק בסמוך להגשת העתירה.

עתירה זו הוגשה אתמול בערב, כאשר אנו עומדים בפתחו של יום הכיפורים. אני סבור שמדובר בשיהוי קיצוני. הדבר נובע מכך שההחלטות ניתנו לפני כחודש וחצי, היו ידועות לעותר מזה זמן והוא אף פעל לשנותן או לקבל הבהרות עליהן. למרות זאת הוגשה העתירה סמוך מאוד ליום הכיפורים.

מטעם זה דין העתירה להידחות.

אולם, אני ער למצוקת מקיימי מנהג הכפרות ומורה כי העותרים יהיו רשאים לקיים את מנהג הכפרות כפי שקיימו אותו עד היום בכפוף להוראות תקנות מחלות בעלי חיים (בתי שחיטה לעופות), תש"כ - 1960.

ההחלטות הנתקפות בעתירה לא באו לשנות מהוראות התקנות ואין בכוחן לשנות מהוראות התקנות.

מכיוון שכך, אינני רואה כל עיגון חקיקתי המלמד על שינוי הוראות התקנות ורשאים העותרים לנהוג בכפוף לאותן תקנות כפי שנהגו עד היום.

מגדלי התרנגולות יהיו רשאים לנהוג כפי שנהגו עד היום, ככל שהדברים אמורים במנהג הכפרות ליום הכיפורים הקרוב, קודם להפעלת המערכת הממוחשבת, יש לזכור שהדין לא השתנה ואם אותם מגדלים היו רשאים לתת בעבר תעודות משלוח שלא למשחטה לצורך מנהג הכפרות, הם רשאים להמשיך ולעשות זאת ואם יש צורך באופן ידני ולאו דווקא באמצעות המערכת הממוחשבת  וזאת לצורך קיום מנהג הכפרות ביום הכיפורים הזה בלבד.

 

<#4#>

ניתנה והודעה היום ח' תשרי תשע"ה, 02/10/2014 במעמד הנוכחים.

 

 

אברהם יעקב , שופט
סגן נשיא

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ