אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"פ 22552-12-14

ת"פ 22552-12-14

תאריך פרסום : 13/11/2016 | גרסת הדפסה

ת"פ
בית משפט השלום קריית גת
22552-12-14
26/10/2016
בפני השופטת:
דינה כהן

- נגד -
המאשימה:
מדינת ישראל
עו"ד קלייר עמיאל
הנאשם:
ס.ב.
עו"ד שאול שניידר
פסק דין (ללא הרשעה)

 

הנאשם יליד 1971 ללא עבר פלילי, הורשע על פי הודאתו בדיון מיום 4.4.16 לאחר שכתב אישום נגדו תוקן במסגרת הסדר בעבירות של תקיפת בת זוג הגורמת חבלה של ממש וניסיון תקיפה של בת זוג.

 

על פי כתב האישום על רקע ויכוח עם זוגתו דאז ממנה התגרש מספר חודשים לאחר מועד ביצוע העבירה, דחף הנאשם את המתלוננת בפניה, כתוצאה מכך נפלה על הרצפה ונגרמה לה חבלה של ממש בדמות סימן אדום בצד הימני של הלחי וכן זרק עליה קופסת סיגריות שלא פגעה בה.

 

על זאת נותן הנאשם את הדין.

 

במסגרת הסדר שהוצג ביום 4.4.16 הוסכם על הצדדים כי שרות המבחן יגיש תסקיר אודות הנאשם שיבחן את עתירת ההגנה לבטל את ההרשעה. עוד הוסכם כי ככל שהתסקיר יהיה חיובי עמדת המאשימה למאסר מותנה .

 

ככל שהתסקיר יהיה שלילי בהמלצותיו, התביעה תגביל עצמה למאסר שירוצה בעבודות שרות.

 

ב"כ המאשימה סבורה כי הנאשם נוטל אחריות באופן מילולי בלבד. אף הסכמתו להשתלב בקבוצה טיפולית הינה מילולית בלבד ולכן בהתחשב בנסיבות ועל רקע האמור בתסקיר שרות המבחן תוך הפנייתי לחלקים הפחות חיוביים שבו לשיטת המאשימה, עתרה להשית על הנאשם בהתאם למתווה ההסדר, מאסר שירוצה בעבודות שרות ורכיבים נלווים.

 

מנגד סבר הסנגור על יסוד המלצת שרות המבחן בהינתן שהנאשם מבקש לעסוק כנגד מונית בעתיד שהרשעה תפגע בו ובפרנסתו לבטל את ההרשעה ולאמץ את עמדת שרות המבחן תוך הפחתת שעות השל"צ.

 

כשלנגד עיני ההלכות שהתוו בעניין ע"פ 2083/96, כתב נ' מ"י פד"י נ"ב (337), לעניין השיקולים שעל בימ"ש לבחון שעה ששוקל אפשרות של הימנעות מהרשעה, שוכנעתי סופו של יום שניתן במקרה דנן לראות את עניינו של הנאשם כנכלל במסגרת החריגים לכלל המחייב הרשעה עם הודיה בעבירה.

 

הנאשם נטול עבר פלילי, שרות המבחן המליץ על ביטול הרשעתו בהינתן שהנאשם מבקש להגדיל את מקורות הכנסתו על מנת לעמוד בתשלומי מזונות לילדיו לאחר גירושיו ומשכך הגיש בקשה לקבלת רישיון להפעלת מונית (נ/1) ויש להניח ברמת סבירות גבוהה כי הרשעה תפגע בעתידו. מעבר לכך שרות המבחן מצא כי על אף שהסכמת הנאשם להשתלב בקבוצה טיפולית היא מילולית יש לקוות שמתוך שלא לשמא יבוא לשמא והנאשם ישכיל להיתרם מההליך הטיפולי.

 

על אף דברי שרות המבחן ודיוקו בהערכתו כי מדובר בהסכמה מילולית, הנאשם ציין כי מעוניין להשתלב בהליך הטיפולי ואף שרות המבחן סבר שיש מקום להשית צו מבחן מעבר לצו של"צ.

 

לעניין הערכת הסיכון סבר שרות המבחן מנימוקים שפרט כי רמת הסיכון להישנות עבירה דומה היא נמוכה בינונית זאת במידה והנאשם לא ישתלב בטיפול.

 

לאור מכלול הנתונים שבפני הנני סבורה כאמור שיש לאפשר הבאת עניינו של הנאשם במסגרת החריג לכלל המחייב הרשעה לכן הנני מורה על ביטול הכרעת הדין המרשיעה מיום 4.4.16 מבלי לבטל את הפגיעה כי הנאשם ביצע את העבירות בהן הודה.

 

הנני סבורה שאין מקום להפחית את היקף שעות השל"צ על מנת לאזן את התוצאה הסופית של ההליך המשפטי.

 

לכן ובתוך כך הנני מורה עוד כדלקמן:

 

1.הנאשם יבצע 140 שעות כשרות לתועלת הציבור בעבודות אחזקה כמפורט בתסקיר שרות המבחן ובפיקוח שרות המבחן.

 

2.ניתן צו מבחן לשנה מהיום.

 

3.הנאשם יחתום על התחייבות כספית ע"ס 5,000 ₪ שלא יעבור תוך שנה אחת העבירות עליהן נדון.

 

4.הנאשם יפקיד בקופת בימ"ש סך של 500 ₪ כפיצוי לטובת עדת תביעה 1 – המתלוננת

 

זכות ערעור כחוק.

 

<#6#>

 

ניתנה והודעה היום כ"ד תשרי תשע"ז, 26/10/2016 במעמד הנוכחים.

 

Picture 1

 

דינה כהן , שופטת 


בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ