אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"א 54501-11-15 שפיר הנדסה אזרחית וימית בע"מ ואח' נ' שיתופית בע"מ ואח'

ת"א 54501-11-15 שפיר הנדסה אזרחית וימית בע"מ ואח' נ' שיתופית בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 12/01/2016 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום ירושלים
54501-11-15
05/01/2016
בפני השופט סגן נשיא:
גד ארנברג

- נגד -
תובעים:
1. שפיר הנדסה אזרחית וימית בע"מ
2. חברה מחצבת ורד בע"מ

נתבעים:
1. רשפים אגודה שיתופית בע"מ
2. גיתית כפר שיתופי של משקי חירות בית"ר
3. ארגיל שירותי תובלה (1993) בע"מ

החלטה
 

 

  1. ביום 24.11.2015 הגישו, שפיר הנדסה אזרחית וימית בע"מ ("המבקשת 1") ומחצבת ורד בע"מ ("המבקשת 2" וביחד "המבקשות"), שתיהן חברות בנות בשרשור של חברת שפיר הנדסה ותעשיה בע"מ ("חברת שפיר"), בקשה לצו מניעה זמני שיאסור על רשפים אגודה שיתופית בע"מ ("המשיבה 1") וגיתית כפר שיתופי של משקי חירות בית"ר ("המשיבה 2"), לבצע שימוש מכל סוג שהוא במחצבת "רשפים בגיתית" ("המחצבה") עד למתן פסק דין סופי בהליך.

  2. לטענת המבקשות, עם המשיבות 1 ו-2 נכרתו שני חוזים – הסכם עקרונות מיום 22.9.2004 ותוספת להסכם עקרונות מיום 22.9.2011 ("ההסכמים").

  3. במסגרת ההסכמים נקבע כי על המבקשות לפעול למען אישור לחידוש רשיון חציבה במחצבה וללוות את המשיבות 1 ו-2 עד מתן הרשיון בפועל. בתמורה לכך, לטענת המבקשות, התחייבו המשיבות 1 ו-2 למבקשת 1 כי היא תהיה זו אשר תפעיל את המחצבה לכשיתקבל האישור להפעלת המחצבה. כמו כן, טוענות המבקשות כי ההסכמים נתנו למבקשת 1 אופציה בלעדית לרכישת זכויותיהן של המשיבות 1 ו-2 במחצבה.

  4. ביום 15.7.2015 החליט רע"ן כלכלה בענף תיאום אזרחי של המנהל האזרחי באיו"ש ("המינהל") להסתייג מהפעלת המחצבה על ידי המבקשת 1 או על ידי חברה הקשורה אליה, כמבקשת 2. לדברי המינהל, המבקשות הן בבעלות חברת שפיר אשר הינה בעלת עניין במחצבה אחרת באותו אזור. כך שהפעלת המחצבה על ידי המבקשות עשויה לגרום לפגיעה בתחרות.

  5. בהתאם לבקשת המבקשות, נקבע שימוע למבקשות כדי שתהיה להן הזדמנות לנסות לשכנע את המינהל כי ההחלטה שלא לאפשר למבקשת 2 להפעיל את המחצבה היא שגויה. מכתב מיום 20.12.2015, שקיבלו המבקשות מאת המינהל האזרחי באיו"ש, הודיע על ביטול אותו שימוע, מכוון, שלעמדת המינהל, למבקשות אין כל זכות עמידה בפני המינהל ולכן בקשת המבקשות לתחילת חציבה הפכה להיות לסוגיה תיאורטית. מכתב זה של המינהל נכתב בעיקבות מכתב שנשלח למינהל על ידי מזכיר וגזבר המשיבה 2, בו הביעה הסתייגותו מקביעת השימוע ומעמדן של המבקשות בפני המינהל.

  6. לטענת המשיבות 1 ו-2, ההסכמים עם המבקשות בוטלו כדין, כך שאין למבקשות זכות במחצבה או אפשרות למנוע את התקשרותן של המשיבות 1 ו-2 עם מפעיל אחר לצורך התחלת החציבה. לגרסתן, המבקשות לא עשו דבר לקידום אישור הפעלת המחצבה מאז הסכם העקרונות מיום 22.9.2004. כמו כן, טענו המשיבות 1 ו-2 כי המבקשות, כלל לא יכולות להפעיל את המחצבה בפועל עקב עמדתו של המינהל.

  7. לגרסת המשיבות 1 ו-2, ביום 19.8.2015 התקיימה פגישה במשרדי המבקשת 1 אשר במסגרתה הבהירו המשיבות 1 ו-2 כי בעקבות עמדתו של המינהל מיום 15.7.2015, הן מבטלות את ההסכמים עם המבקשות, זאת בהתאם לזכות הביטול הקבועה בסעיף 8 להסכם העקרונות מיום 22.9.2004.

  8. הואיל ולעמדת המשיבות 1 ו-2 למבקשות אין כל זכות או יכולת להפעלת המחצבה, המשיבה 1 התקשרה בהסכם עם חברת אורגיל שירותי תובלה (1993) בע"מ ("המשיבה 3"), שעיקרו מתן הרשאה על ידי המשיבה 1, למשיבה 3 לצורך הפעלת המחצבה.

  9. לאחר שנודע למבקשות כי המשיבה 1 התקשרה עם המשיבה 3, הגישו המבקשות, ביום 3.12.2015, בקשה מתוקנת לצו מניעה זמני הכוללת את המשיבה 3.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ