אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> תא"מ 33130-12-12 ארביב נ' עוזרי ואח'

תא"מ 33130-12-12 ארביב נ' עוזרי ואח'

תאריך פרסום : 13/07/2015 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום אשקלון
33130-12-12
05/07/2015
בפני הרשמת הבכירה :
עידית כלפה

- נגד -
התובע:
אברהם ארביב
עו"ד מיטל מסיקה-אליהו
הנתבעים:
1. יצחק עוזרי שלמה
2. נמר עסילה

עו"ד שלמה כ"ץ
פסק-דין
 1.תביעה לתשלום סך של 28,988 ₪ בגין מוצרי וחומרי בניין שסופקו ע"י התובע, ואשר כפי הנטען בכתב התביעה המתוקן ניטלו ע"י הנתבע 1, אך תמורתם לא שולמה.

1.תביעה לתשלום סך של 28,988 ש"ח בגין מוצרי וחומרי בניין שסופקו עי"י התובע,ואשר כפי הנטען בכתב התביעה המתוקן ניטלו עי"י הנתבע 1,אך תמורתם לא שולמה.

במסגרת כתב התביעה המתוקן נטען כי הנתבע 2 הינו קבלן בניין העובד תחת חסות הנתבע 1 ובשיתוף עמו, כאשר הנתבע 1 הינו האחראי על ביצוע התשלומים והצינור להעברתם שעה שעסקינן בקבלן הפרויקט. הנתבע 2 הינו מי שבהתאם לבקשת הנתבע 1 הוצאו על שמו חשבוניות הרכישות ומי שהעביר את הכספים דרך הנתבע 1.

התובע מפנה לנספח ו' לתצהירו (נ/3 א'-ח') ומצביע על כך שהמדובר בהזמנות שבוצעו על נייר לוגו של הנתבע.

במסגרת סיכומיו, טען התובע כי המדובר בכרטסת המגובה בתעודות משלוח וחשבוניות שהוצאו בזמן אמת על שם הקבלן עסילה נימר (הנתבע 2), בערבות ובהסכמה בע"פ שנעשתה בין התובע לבין הנתבע 1.

אף כי אין המדובר בתשלום בכספים מכיסו האישי, אלא מכספים שקיבל מבעל הפרויקט (הדייר המזמין), לעמדת התובע יכול שהנתבע 1 קיבל כספים מבעל הפרויקט אך לא העבירם כנדרש.

התובע טוען אפוא כי בהתאם לרישום בכרטסת שצורפה לכתב התביעה מדובר בחיוב משותף לנתבעים, ומשאין חולק כי הסחורה סופקה בפועל אין ביכולתו של התובע לדעת האם הנתבע 1 חתם על תעודות המשלוח אם לאו.

 

הנתבע 2 לא התגונן בפני התובענה ובהתאם להחלטתי בעניין ככל שתובא לעיוני אסמכתא בדבר המצאה כתב התביעה המתוקן לנתבע 2 כדין, יינתן כנגדו פסק דין בהעדר הגנה.

 

2.תמצית טענות הנתבע 1 הינה כי איננו קבלן, כי אם עיסוקו במתן שירותי פיקוח וניהול בלבד, כי לא משך סחורה מהתובע, אלא המדובר בסחורה שהוזמנה וחויב בה הנתבע 2, עסילה נימר, קבלן שהיה לקוחו של התובע עפ"י כרטסת הנה"ח מזמן אמת, ואשר קודמת לכרטסת שהוכנה לצורך הגשת התביעה ולשם כך שורבב בה גם שמו של הנתבע 1, שעה שבכרטסת הראשונה, הקודמת, מופיע כלקוח הנתבע 2 בלבד.

הנתבע 1 טוען כי רישום ההזמנה אליה מפנה התובע (מבין כלל ההזמנות שמספרן רב) על דפי הזמנה שלו נעשה במסגרת תפקידו כמנהל ומפקח הפרויקט מאחר שהנתבע 2 לא ידע לחשב ולפרט מקצועית את הכמות והנתונים המדויקים שנדרשו לו, והדבר נעשה ע"י הנתבע כשירות ללא קבלת שכר, והראיה כי נכתב במפורש על גבי אותם דפים כי המדובר בהזמנה ע"ש הקבלן עסילה נימר, בפרויקט בית משפחת קונסטנטין (הדייר המזמין).

המדובר אפוא בהתקשרות ישירה בין התובע לבין הקבלן, הנתבע 2, ללא קשר לנתבע שתפקידו בפיקוח ואישור מקצועיים בלבד. לראיה, כלל תעודות המשלוח והחשבוניות מופנות אל הנתבע 2, ואין בנמצא כל אסמכתא להתחייבות אישית כנטען של הנתבע 1 (שאף איננו חתום לא על אותם דפי הזמנה ולא על תעודות המשלוח). הטענה בדבר ערבות כזו או אחרת של הנתבע 1 מהווה לעמדתו הרחבת חזית פסולה ואין בה ממש לגופה.

 

3.מטעם התובע העידו בפני מלבדו מר שמעון חזות, מי שבנה את ביתו בפיקוחו של הנתבע 1, ומר רג'וב עבדלקאדר, קבלן בניה שעבד בעבר בין היתר גם עם הנתבע 1.

 

כמו כן העיד בפני הנתבע 1.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ