אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פס"ד בערעורים שאוחדו על שומות בצו לפי פק' מה"כ

פס"ד בערעורים שאוחדו על שומות בצו לפי פק' מה"כ

תאריך פרסום : 10/08/2014 | גרסת הדפסה

ע"מ
בית המשפט המחוזי תל אביב-יפו
39857-01-10,44447-05-12
07/08/2014
בפני השופט:
יונה אטדגי

- נגד -
המערערים:
1. נאסר ראני (עמ"ה 39857)
2. נאסר עזמי (עמ"ה 44447)

עו"ד (רו"ח) ירון אבני
המשיב:
פקיד שומה כפר סבא
עו"ד מרואן עבדאללה
עו"ד פרקליטות מחוז ת"א
 

 פסק דין

1.         עסקינן בשני ערעורים שאוחדו, של אב (המערער 2, להלן – עזמי) ובנו (המערער 1, להלן – ראני), על שומות בצו שהוציא להם המשיב לפי סעיף 152(ב) לפקודת מס הכנסה (נוסח חדש), התשכ"א-1961 (להלן –הפקודה) לשנים 2004-2007 ביחס לראני ולשנים 2003-2007 ביחס לעזמי.

 

2.         להלן תמצית העובדות הרלבנטיות לענייננו, כפי שהדברים התבררו בראיות שהוצגו ובעדויות שנשמעו:

            בת-זוגו של עזמי ואמו של ראני, מרים (לבני הזוג ילדים נוספים. בני הזוג אינם מוכרים כנשואים, מפנה לעדות עזמי, עמ' 25 לפרו'), רכשה בשנת 1995 משאית, באמצעותה הפעילה עסק לחלוקת משקאות קלים, בעיקר עבור חברת טמפו, עד תחילת שנת 1999, ודיווחה למשיב על הכנסותיה מהעסק באותן שנים (להלן – המשאית, העסק).

            עזמי נהג והפעיל את המשאית, אך לא דיווח על קבלת שכר.

            בתחילת שנת 1999 העבירה מרים את הבעלות במשאית ואת פעילות העסק לבנה ראני, ומאז מדווח ראני על הכנסותיו מהעסק.

            עזמי המשיך לנהוג ולהפעיל את המשאית, גם לאחר שהעסק הועבר לראני, אך בשינוי אחד: ראני ועזמי דיווחו על תשלום וקבלת משכורת ששולמה לעזמי.

            גילו של ראני בעת פתיחת העסק על שמו היה 18 שנים.

            החל משנת 2002 ובכל השנים הנדונות בערעורים הללו, ראני התגורר ולמד בגרמניה, ושהה בארץ בחופשות בלבד. בכל אותן שנים הופעל העסק למעשה על ידי עזמי.

            ההכנסות מהעסק הופקדו בחשבון בנק בישראל על שמו של ראני.

לגירסת המערערים (ראני, עמ' 20 לפרוטוקול), עזמי היה מיופה כח בלבד בחשבון זה, לגירסת המשיב  (מפקחת ראשית אצל המשיב, גב' מירה מילוביצקי, עמ' 28 לפרו'), עזמי היה רשום כבעלים משותף בחשבון.

            דפי החשבון לא הוצגו על ידי אף אחד מהצדדים ולכן ענין זה לא הוברר.

            עזמי משך מחשבון זה משכורות בסכומים משתנים, ולבקשתו של ראני הוא העביר לו לחשבונו בגרמניה סכומים משתנים שנדרשו לו למחייתו שם. יתרת הכספים נותרה בחשבון.

 

3.         עמדתו העיקרית של המשיב, כפי שהיא הוצגה במהלך הדיון ובסיכומים היא, שההכנסות המיוחסות לראני הן בעצם הכנסות של עזמי, ולכן יש להוסיפן על ההכנסות שדווחו על ידי עזמי (כלומר המשכורות) ולמסותן בהתאם.

            לטענתו, הסבת ההכנסות לראני היא הסבה הניתנת לביטול מכח סעיף 84 לפקודה, ולחילופין מדובר בעסקה מלאכותית, שראוי להתעלם ממנה, בהתאם לסעיף 86 לפקודה.

            לחילופין, טוען המשיב, כי, למעשה, המשאית הושכרה על ידי ראני לעזמי, ולכן יש למסות את הרווחים ממנה שהתקבלו על ידי ראני כהשכרת נכס, לפי סעיף 2(7) לפקודה.

            במילים אחרות, עמדת המשיב היא, כי דווקא הצו שהוצא מאוחר יותר לעזמי (נשוא הערעור בעמ"ה  44447-05-12) הוא הצו העיקרי, ואילו הצו שהוצא מוקדם יותר לראני (נשוא הערעור בעמ"ה 39857-01-10) הוא חילופי בלבד, שצריך לדון בו רק לאחר שהערעור של עזמי יידחה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ