אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"מ 42593-06-14 שלג לבן (1986) בע"מ נ' עיריית אשקלון ואח'

עת"מ 42593-06-14 שלג לבן (1986) בע"מ נ' עיריית אשקלון ואח'

תאריך פרסום : 27/08/2015 | גרסת הדפסה

עת"מ
בית משפט לעניינים מנהליים באר שבע
42593-06-14
07/08/2014
בפני השופט:
ברוך אזולאי

- נגד -
העותרת:
שלג לבן (1986) בע"מ
עו"ד רות ברק
עו"ד אסף הדסי
המשיבות:
1. עיריית אשקלון
2. החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי
3. מוקד ח.א.ש בע"מ
4. איילת השחר בטחון (1993) בע"מ

עו"ד עמיחי ויינברגר
עו"ד דוד רן-יה
עו"ד שירלי סופר
עו"ד עופר סמוך
עו"ד איתן צפדיה
עו"ד שלמה טרבלסי
פסק דין
 

1. ההליך

העותרת מבקשת לקבוע כי החלטת ועדת השלושה של המשיבה 1, כי משיבה 3 הינה הזוכה בהתמחרות שערכה משיבה 2 לקבלת שירותי אבטחה, בטלה, וכי הצעת העותרת הינה ההצעה הזוכה.

לחלופין – לקבוע כי ההתמחרות בטלה, וכי על העירייה לערוך מכרז חדש או התמחרות חדשה, או ליתן כל סעד ראוי אחר.

במקביל לעתירה, הוגשה בקשה לצו ביניים, בתאריך 24.6.14 , ניתן צו ביניים המונע את המשך ביצוע ההתקשרות,, ובתאריך 29.6,14, הוחלט בהסכמת הצדדים כי צו הביניים לא יחול על מתן אבטחה לראש העיר.

 

במהלך הדיון הגישה העותרת בקשה לתיקון העתירה שאושרה, בה ביקשה להוסיף נימוק לעתירה לפיו הצעתה של משיבה 2 הייתה גרעונית, בהתאם לאינפורמציה שהובררה לה רק לאחר קבלת כתבי התשובה, ממנה עלה שהצעת משיבה 4 נפסלה בשל היותה גרעונית, ולטענת העותרת הצעת משיבה 3 הייתה נמוכה מהצעתה של משיבה 4, פרט לרכיב של אבטחת ראש העיר שאף הוא היה גרעוני, ועל כן מן הדין לבטל את זכייתה של משיבה 3 גם מסיבה זו.

 

2. עיקרי העובדות

העותרת והמשיבות 3 ו-4 הינן זכייניות במכרז מסגרת למתן שירותי אבטחה שפורסם על ידי משיבה 2, בהתאם לחוק הרשויות המקומיות (מכרזים משותפים), התשל"ב-1972 והנחיות משרד הפנים

(להלן- מכרז מסגרתת), על פיהם ניתן להתקשר עם זכיין לאחר התמחרות בין הזכיינים במכרז המסגרת.

בעקבות פניית משיבה 1 למשיבה 2, הועברה בתאריך 14.5.14, הצעת התמחרות לקבלת שירותי אבטחה אל זכייני מכרז המסגרת. העותרת ומשיבות 3 ו-4 וזכייניות אחרות הגישות הצעות התמחרות כאמור.

במסמכי הצעת ההתמחרות נקבע בין השאר כי "הקבלן ייערך להפעלת אבטחה לראש העיר באופן מידי, שאר בשירותים יחלו מה-30.7.14".

בישיבה של נציגי משיבה 2 מיום 26.5.14 אליה זומנה העותרת למתן הבהרות ביחס להצעתה, נשאל נציג העותרת בין השאר אם יש לו מאבטחי אישים זמינים, והוא השיב שיש לו מאבטחים ברמת קורס אחיד וצריך לעשות להם השלמה של יומיים. בהמשך נשאל תוך כמה זמן יוכל לספק אבטחה לראש העיר, הוא השיב שיש לו בוגרי קורס אחיד, והוא התבקש להמציא תשובה סופית בכתב לגבי היכולת שלו מבחינת זמנים להיכנס לעבודה ועלות השכר של המאבטחים.( נספח ו' לעתירה, עמ' 6,7).

בתגובה לכך הודיע נציג העותרת למשיבה 2 בכתב ביום 25.4.14 כי מרגע קבלת ההודעה על זכייתם תערך העותרת להצבת מאבטח לראש העיר "תוך 14 ימים לכל המאוחר" (נספח י' לעתירה)

ביום 26.5.14 נשלח על ידי משיבה 2 למשיבה 1 מסמך סיכום של ההצעות, נספח יג' לעתירה, בו לא הייתה התייחסות לשאלת העיתוי להצבת אבטחה לראש העיר.

למחרת נשלח למשיבה 1 על ידי משיבה 2 מסמך הבהרה בו הייתה בין השאר התייחסות לתשובות העותרת ומשיבה 3 לשאלות שנשאלו.

3. טענות הצדדים

לטענת העותרת, לא היה מקום לפסול את הצעתה כלל, ולא היה מקום לפוסלה בדרך בה נפסלה בלי לתת לה זכות שימוע ראויה.

מנגד טענו ב"כ המשיבות כי בדין נפסלה הצעת העותרת, כי ניתנה לה זכות שימוע ראויה. בנסיבות העניין יש לדחות את העתירה בשל השיהוי בהגשתה, וכי אם הצעת משיבה 3 גרעונית אז גם הצעת העותרת שלטענתה הייתה זולה יותר, הינה אף היא גרעונית.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ