אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ס"ע 13384-02-14 שוקרון נ' נציגות הבית המשותף רחוב האלון 19 נשר ואח'

ס"ע 13384-02-14 שוקרון נ' נציגות הבית המשותף רחוב האלון 19 נשר ואח'

תאריך פרסום : 12/04/2015 | גרסת הדפסה

ס"ע
בית דין אזורי לעבודה חיפה
13384-02-14
06/04/2015
בפני הרשמת:
דניה דרורי

- נגד -
תובע:
שלמה שוקרון
עו"ד מאור אביטל
נתבעים:
1. נציגות הבית המשותף רחוב האלון 19 נשר
2. משה אדרי
3. רותי קטן

עו"ד שאולי כהן
פסק דין
 

 

1.בהליך זה עתר התובע, מר שלמה שוקרון (להלן – שוקרון), לחיוב הנתבעים, נציגות הבית המשותף ברח' האלון 19 נשר (להלן – הנציגות), וכן מר משה אדרי וגב' רותי קטן בתשלום פיצויי פיטורים ודמי הבראה.

 

2.שוקרון טען כי הועסק בביצוע עבודות ניקיון ותחזוקה אצל הנציגות במהלך התקופה שמחודש 1/10 ועד חודש 1/14, וכי עם פיטוריו לא שולמו לו פיצויי פיטורים ודמי הבראה.

הנתבעים טענו כי שוקרון יספק שירותי ניקיון לבית המשותף כקבלן עצמאי ובחלק מהתקופה כעובד חברת ניהול, כי בין הצדדים כלל לא התקיימו יחסי עובד ומעסיק וכי בהתאם לאמור אין הנתבעים חייבים בתשלום הזכויות הנתבעות בסיום תקופת ההתקשרות.

 

3.בסיכומיו זנח שוקרון את טענותיו כנגד הנתבעים 2 ו- 3, אדרי וקטן, ששימשו כבעלי תפקיד בנציגות הבית המשותף ב- 8 השנים האחרונות הרלוונטיות לתביעה, והסכים כי התביעה כנגדם תידחה (פרו: 23; ש: 14-16 ופרו: 23; ש: 28).

מכאן, שבהליך זה על בית הדין להכריע בשאלת התקיימותם של יחסי עובד ומעסיק בין שוקרון לנציגות הבית המשותף. אם יקבע כי אלה אכן מתקיימים יש לקבוע האם ראוי לראות בנסיבות סיום ההתקשרות משום פיטורים, מהי תקופת העבודה, מהו הסכום לחישוב פיצויי הפיטורים וסכום הזכאות בגין דמי הבראה.

 

4.מטעם התובע העידו שוקרון עצמו וכן שלושה מבין דיירי הבית המשותף, ה"ה חביבה קסל, חני קשנסקי ויצחק קריד.

מטעם הנתבעים העיד הנתבע 2, מר משה אדרי.

 

רקע עובדתי

5.הצדדים היו חלוקים בשאלת המועד בו התחיל שוקרון לספק שירותי ניקיון בבית המשותף ברח' האלון 19 בנשר (להלן – מקום העבודה).

שוקרון טען בכתב התביעה ובבתצהירו כי החל את עבודתו במקום העבודה ביום 1.1.2000.

בכתב ההגנה לא הועלתה טענה עובדתית מפורשת באשר לתחילת מועד מתן השירות, אלא נטען כי בתקופה 15.7.02 ולמשך שלוש שנים הוענקו לבית המשותף שירותי תחזוקה באמצעות חברת ניהול, ורק החל משנת 2005 הציע העובד לנציגות להעניק שירותי ניקיון כקבלן עצמאי. בסיכומי הנציגות צוין כי לצורך ייעול הדיון מוכנה הנציגות להודות כי תחילת ההתקשרות היא בשנת 2001.

 

לאחר ששקלתי את טענות הצדדים בעניין מועד תחילת מתן שירות ניקיון על-ידי שוקרון בבית המשותף מצאתי לקבל את גרסתו של שוקרון, שצוינה במפורש בתצהיר מטעמו ולא נסתרה. גרסתו נתמכה אף בעדותה של קשינסקי (פרו: 14; ש: 19-20).

כנגד גרסתו הוצגה עדותו של אדרי. בהתאם לעדותו, החל לשמש בתפקיד בנציגות בשנים 1995-1998, 2000-2003 ושוב החל משנת 2005 (פרו: 18; ש: 9-12). מכאן שאדרי לא יכול היה לספק גרסה ישירה בנוגע למועד תחילת ההתקשרות בין שוקרון לנציגות. בחקירתו הנגדית אישר אדרי בתשובה לשאלה ממתי שוקרון "בבניין" כי "אני מניח שמשנת 2000 או 2001" (פרו: 19; ש: 12). ומכאן שהנציגות לא סתרה את טענתו של שוקרון בעניין תחילת מועד ההתקשרות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ