אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ה"פ 2923-04-13 בנק מזרחי טפחות בע"מ נ' חלה ואח',ה"פ 10470-04-13 בנק הפועלים בע"מ נ' חלה ואח'

ה"פ 2923-04-13 בנק מזרחי טפחות בע"מ נ' חלה ואח',ה"פ 10470-04-13 בנק הפועלים בע"מ נ' חלה ואח'

תאריך פרסום : 05/08/2015 | גרסת הדפסה

ה"פ
בית המשפט המחוזי מרכז-לוד
10470-04-13, 2923-04-13
10/08/2014
בפני השופט:
יחזקאל קינר

- נגד -
מבקשים:
1. בנק מזרחי טפחות בע"מ
2. בנק הפועלים בע"מ

עו"ד זפט
עו"ד לאלו
משיבים:
1. יצחק חלה
2. שייקה הללי
3. עו"ד אביבה כהן
4. שכונת פועלים חקלאית נווה עוז פ"ת - אגודה שיתופית בע"מ
5. קרן קיימת לישראל – מינהל מקרקעי ישראל
6. לשכת רישום המקרקעין פתח תקוה
7. עו"ד זפט ועו"ד בומגרטן – מנהלות מיוחדות לנכסי המשיב 1

עו"ד גרון
עו"ד דפני
עו"ד פוקס
עו"ד אמיתי
פסק דין
 

 

עתירה לפי סעיף 34 )(ב) לחוק ההוצאה לפועל, תשכ"ז-1967 (להלן: "חוק ההוצאה לפועל").

 

התובענות והשתלשלות ההליכים

 

1.בקשת שני המבקשים (להלן: "הבנקים" או "המבקשים") בהמרצות הפתיחה המאוחדות שבכותרת היא לקבל הצהרה לפיה הזכויות בנכס מקרקעין ברחוב לוי אשכול 39 נוה עוז פתח תקוה הידוע כגוש 6371 חלקה 176 (להלן: "הנכס") הרשומות בבעלות המשיב 5 ובחכירת המשיב 2 (להלן: "הללי") שייכות למשיב 1 (להלן: "החייב"), וכן לצוות על עיקול הנכס במסגרת תיקי ההוצאה לפועל אותם מנהלים הבנקים נגד החייב.

 

2.לטענת המבקשים, הם נושים בחייב בסכומי כסף גבוהים. נטען על ידם כי החייב רכש את הזכויות בנכס מהללי, אך לא רשם הערת אזהרה לזכותו וגם לא העביר את הנכס על שמו, למרות שהיה זכאי לעשות כן.

3.בתשובותיו להמרצות הפתיחה הכחיש החייב חובות לבנקים. כן הכחיש כי הנכס הוא שלו או ברשותו, וטען כי הנכס הועבר לצד ג' ביום 14.12.08.

 

4.הללי השיב להמרצת הפתיחה כי אכן מכר את הנכס לחייב. לאחר מכן הודיע על ביטול העיסקה עקב הפרה על ידי החייב, אך לאחר מכן הושג הסכם פשרה בין הצדדים, והחייב קיבל את הנכס לאחר ששולמה מלוא התמורה, וכי הנכס שייך אכן לחייב.

 

5.לזכות המשיבה 3 רשומה משכנתא על הנכס מיום 7.3.13 (קודם הייתה רשומה הערת אזהרה מיום 31.12.09), וזאת בנאמנות עבור יוסף כהן. המשיבה 3 לא התנגדה להצהרות המבוקשות ובלבד שלא תיפגע זכותה למימוש הנכס בהתאם למשכנתא הרשומה לזכותה.

 

6.לזכות המשיבה 4 רשומה הערה על הימנעות מעשיית עיסקה בנכס. בתשובתה להמרצת הפתיחה הסבירה המשיבה 4, כי בעבר הייתה בעלים ולאחר מכן חוכרת ראשית בחלקות מקרקעין בשכונת נוה עוז בפתח תקוה בה מצוי הנכס, והחכירה חלקות משנה אלה בחכירת משנה לחבריה. בתמורה לויתורה על זכויות החכירה הראשית שלה לטובת החוכרים התחייבו המשיב 5 (להלן: "ממ"י") וכל אחד מהחוכרים כלפיה כי מקום בו תידרש הסכמת ממ"י לפעולות החוכר, יתנה ממ"י את הסכמתו בהסכמה מראש ובכתב של המשיבה 4 וכל חוכר התחייב לקבל את הסכמת המשיבה 4 מראש ובכתב.

עוד ציינה המשיבה 4 כי היא מעניקה מגוון שירותים קהילתיים לחבריה, תושבי שכונת נוה עוז, וכי הסכמתה האמורה מותנית בתשלום 1.5% משווי כל רכישת מקרקעין ובקבלת החוכר כחבר במשיבה 4 ורישומו בספריה.

 

המשיבה 4 הודיעה כי אין לה עמדה בסכסוך בין הצדדים, וכי תכבד כל החלטה או פסק דין שיינתנו על ידי בית המשפט, ובלבד שלא ייפגעו זכויותיה האמורות לעיל.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ