אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ה"פ 1043-04 בנק הפועלים בע"מ נ' נגר ואח'

ה"פ 1043-04 בנק הפועלים בע"מ נ' נגר ואח'

תאריך פרסום : 29/04/2015 | גרסת הדפסה

ה"פ
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
1043-04
15/08/2010
בפני השופט:
איתן אורנשטיין

- נגד -
המבקש:
בנק הפועלים בע"מ
עו"ד ש. לאלו
המשיבים:
1. לאה נגר
2. שלום נגר
3. דניאל מנחם

עו"ד א. חגאג
פסק דין

 

 

 

  1. כללי

 

לפניי תביעה של בנק הפועלים בע"מ (להלן: "הבנק"), לרישום משכנתא לזכותו ולמחיקת הערת האזהרה הרשומה על הדירה כהגדרתה להלן, לטובת המשיב 3 (להלן: "דניאל"), שרכש את הדירה מבעליה הרשומים, המשיבים 1-2 (שני אלה להלן: "המשיבים" או "נגר"). עוד מתבקש ביהמ"ש להצהיר כי המשכנתא שתרשם תכלול ויתור המשיבים על ההגנות שבסעיף 33(א) לחוק הגנת הדייר [נוסח משולב], תשל"ב-1972 (להלן: "חוק הגנת הדייר") ובסעיף 38 לחוק ההוצאה לפועל, תשכ"ז-1967 (להלן: "חוק ההוצאה לפועל"). לחלופין עותר הבנק למתן פסק דין שיורה כי הוא זכאי למימוש המשכון שנרשם על הדירה להבטחת התחייבות של דניאל כלפיו, וחיוב המשיבים, לרשום את הדירה על שם דניאל, ורישום המשכנתא באותה עת. הבנק עותר גם למנוי כונס נכסים על זכויות המשיבים בדירה לשם ביצוע האמור.

ההליך שלפניי, הוא רק אחד ממספר רב של הליכים בנוגע לדירה. לאחר שניתן פסק דין בתובענה זו (ע"י כב' השופט ישעיה), ובעקבות ערעור שהוגש, ביטל בית המשפט העליון את פסק הדין והורה על החזרת התובענה לבית משפט זה.

  1. הצדדים ותמצית העובדות הדרושות לעניין

 

המשיבים הינם בני זוג נשואים, והם בעלי זכויות הבעלות של דירת מגורים ברחוב הראל 9 בחולון, הידועה כחלקה 163 בגוש 7161 (להלן: "הדירה"). החזקה בדירה מצויה בידי המשיבים.

ביום 15.4.1999 נחתם בין המשיבים לבין דניאל הסכם לפיו מכרו המשיבים את הדירה לדניאל תמורת הסך של 280,000 דולר ארה"ב (להלן: "ההסכם"). על פי ההסכם, שולם למשיבים ביום חתימת ההסכם סך של 60,000 דולר, תשלום נוסף בסך 18,000 דולר ישולם עד 23.4.99 ע"י דניאל במישרין לבנק טפחות לישראל בע"מ, לזכותו משכנתא על זכויות המשיבים (להלן: "בנק טפחות"), והיתרה בשני שיעורין עד ליום 30.10.99 וכנגד מסירת החזקה בדירה. לצורך התשלום פנה דניאל לבנק על מנת לממן את חלק התמורה. ביום 25.4.1999 נתן הבנק הלוואה לצורך רכישת הדירה בסך של 680,000 ₪ לצורך תשלום התמורה (להלן: "ההלוואה").

כתנאי למתן ההלוואה שיעבד דניאל באותו יום לטובת הבנק את זכויותיו החוזיות על פי ההסכם (להלן: "המשכון"), שיעבוד לו ניתנה הסכמת המשיבים, והערת אזהרה לטובת הבנק נרשמה בו ביום.

תנאי נוסף למתן ההלוואה היה כי המשיבים יחתמו על כתב התחייבות כלפי הבנק, ואכן כתב התחייבות כאמור נחתם על ידם ביום 22.4.99 (להלן: "כתב ההתחייבות"). בכתב ההתחייבות נקבע בין היתר כי המשיבים יעבירו את הדירה על שמו של דניאל עד לתאריך 19.4.2000 כשהיא חופשית מכל שיעבוד, עיקול או זכות של צד שלישי וכי אם לא תועבר הבעלות בדירה על שם דניאל כאמור ויינתן נגדם צו פירוק, צו לקבלת נכסים, צו למינוי כונס נכסים או יוטל עיקול על הדירה, הם ירשמו משכנתה לטובת הבנק. עוד נקבע בכתב ההתחייבות שהמשיבים מחויבים לרישום המשכנתה לטובת הבנק עם רישום הבעלות על שם דניאל. כתב ההתחייבות קובע כי המשיבים יחזירו מיד וללא שיהוי את סכום ההלוואה אם יפרו איזו מהתחייבויותיהם אלו או אם תתבטל עסקת מכר הדירה.

במעמד החתימה על המשכנתא העביר הבנק סך של 72,197 ₪ מכלל כספי ההלוואה במישרין לבנק טפחות, לסילוק המשכנתא של המשיבים. יתרת הסכום, קרי 607,803 ₪ הועבר על ידי הבנק בשיק בנקאי לפקודת עו"ד ויטליה ציון (להלן: "עו"ד ציון"), שייצגה את המשיבים ואת דניאל בהסכם, וכנאמנת עבור המשיבים ובהתאם להוראה בלתי חוזרת עליה חתמו.

תשלומי המשכנתא שולמו רק במשך חודשים ספורים. לפיכך נקט הבנק בחודש דצמבר שנת 2000 בהליכים למימוש שטר המשכון בלשכת ההוצאה לפועל.

בהמשך, ביום 15.4.2001, פתח הבנק תיק הוצאה לפועל למימוש השיעבוד, ובמסגרת זו עתר למינוי כונס נכסים למכירת הדירה ופירעון ההלואה. ראש ההוצאה לפועל מינה ביום 17.6.2001 את עו"ד שלמה ובר, לכונס נכסים למימוש המשכון על זכויותיו החוזיות של דניאל בדירה. ביום 29.10.2001 קיבלו המשיבים הודעה כי עליהם לפנות את הדירה בתוך

 

חודש ימים. עד אז, לא עשו המשיבים כל פעולה שהיא בקשר עם ההסכם, אכיפתו או ביטולו ואף לא פינו את הדירה. רק לאחר קבלת הודעת הפינוי, שלחו המשיבים הודעה על ביטול ההסכם, בטענה שלא קיבלו את מלוא התמורה עבור מכירת הדירה. בנוסף, שלחו המשיבים ביום 15.5.2001 מכתב לעו"ד ציון בו דרשו הימנה להשיב את כספי המשכנתא שניתנו לה באשר לטענתם אלה לא הגיעו לידיהם. כן דרשו את מחיקת הערת האזהרה לטובת דניאל ואת אישורה של עו"ד ציון לכך שלמרות האמור בהסכם, לא שילם להם דניאל, במעמד חתימת ההסכם, את התשלום הראשון בסך 60,000 דולר ארה"ב.

  1. ההליכים בין הצדדים

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ