אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החברה לאוטומציה תשלם 200,000 הוצאות בגין תביעת סרק נגד יו"ר ועד העובדים

החברה לאוטומציה תשלם 200,000 הוצאות בגין תביעת סרק נגד יו"ר ועד העובדים

תאריך פרסום : 14/07/2009 | גרסת הדפסה

א
בית המשפט המחוזי ירושלים
8069-06
13/07/2009
בפני השופט:
נעם סולברג

- נגד -
התובע:
החברה לאוטומציה במינהל השלטון המקומי בע"מ
עו"ד חיים כהן
הנתבע:
אריה גור
עו"ד תמיר כהנוב
פסק-דין

התביעה

1.         תביעה לסעד כספי בסך של 2,500,100 ש"ח בגין פרסום לשון הרע.

הצדדים ועיקרי טענותיהם

2.       לטענת התובעת הביא הנתבע לפרסום ולהפצה של דברי כזב ולשון הרע על אודותיה בכוונה לפגוע בה, לייצר לו על חשבונה הישג אישי ומנוף פוליטי, באמצעות פרסום שקרי ומגמתי שגרם נזק בל ישוער לשמה הטוב. הנתבע ניסה לחולל אנדרלמוסיה, לפרק את התובעת - לדבריה - מבפנים ומבחוץ, להשמיץ ולהכפיש מתוך רשעות לשמה, בבריונות מילולית שאין חמורה ממנה, ובכוונה לפגוע.

3.       התובעת היא חברה מעורבת - מרכז השלטון המקומי מחזיק ב-60% ממניותיה ומדינת ישראל מחזיקה ב-40% - והיא מפתחת ומיישמת מערכות ממוחשבות בטכנולוגיות מתקדמות ברשויות המקומיות.

          הנתבע משמש כמתאם שיתופי פעולה עם ספקים חיצוניים באגף השיווק של התובעת, וכן כיו"ר ועד העובדים.

4.       לטענת הנתבע, כל עניינה של התביעה איננו אלא להשתיקו, למנוע ממנו למלא את תפקידו כיו"ר הוועד, לחבל בעתידו האישי והכלכלי ואגב כך לטייח ולכסות על מחדליה של הנהלת התובעת, על ניהולה הכושל ועל המשך הידרדרותה תוך סיכון מטה לחמם של מאות עובדיה.

המכתב נשוא התביעה

5.         על מה יצא הקצף?

על-פי כתב התביעה היה זה מכתבו מיום 21.12.05 של הנתבע אל עובדי התובעת, שבו דיווח להם על דיון בוועדה לענייני בקורת המדינה בכנסת, יומיים קודם לכן. בכתב התביעה צוטטו שלוש פיסקאות מן המכתב שבהן יש, לטענת התובעת, משום לשון הרע:          

"לצערנו, וכפי שעולה מהמצב, החברה הולכת ומידרדרת. אחד הסממנים הבולטים לכך, היא העובדה שלמרות שאנו נמצאים ב-21 לחודש דצמבר, עדיין אין תוכנית עבודה מאושרת בדירקטוריון לשנת 2006. עובדה זו תמוהה במיוחד על רקע דו"ח מבקר המדינה שפורסם ביולי 2004 ובו נכתב מפורשות שדירקטוריון החברה מעולם לא הכין תוכנית עבודה רב שנתית, מה שגורם לנזקים והפסדים כבדים לחברה, הנה אפילו תוכנית לשנה הקרובה הדירקטוריון הזה לא מצליח להעביר כנדרש...

בכל הקשור למצבה של החברה, טוען ועד העובדים (וטען כך בדיוק בפני הועדה) - שהחברה מידרדרת כתוצאה מניהול כושל של דירקטוריון שמורכב ממינויים פוליטיים של מרכז השלטון המקומי.

מאחר והרוב בדירקטוריון הם אותם מינויים פוליטיים של מרכז השלטון המקומי, נבחר מתוכם יו"ר פעיל שמנהל את החברה, והוא מינוי פוליטי שכישוריו והתאמתו לנהל חברה כמו שלנו לא נבדקים בשום פורום אובייקטיבי...".

לשון הרע

6.       האם יש משום לשון הרע בדברים הללו?

סעיף 1 לחוק איסור לשון הרע, התשכ"ה - 1965 (להלן - החוק) קובע לאמר:

"לשון הרע הוא דבר שפרסומו עלול -

(1) להשפיל אדם בעיני הבריות או לעשותו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג מצדם;

(2) לבזות אדם בשל מעשים, התנהגות או תכונות המיוחסים   לו;

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ