אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> דחיית תביעה לפסד הצהרתי לזכויות בלעדיות בדירה

דחיית תביעה לפסד הצהרתי לזכויות בלעדיות בדירה

תאריך פרסום : 20/10/2013 | גרסת הדפסה

תמ"ש
בית משפט לעניני משפחה ראשון לציון
38763-06,26409-11-09,12362-05-10
30/09/2013
בפני השופט:
אילת גולן-תבורי

- נגד -
התובע:
נ. א.
עו"ד דפנה זאק-רוזנפלד
עו"ד פתחי שחאדה
הנתבע:
ד. א.
עו"ד יוסי עקיבא
פסק-דין

1.         עיקר המחלוקת בין הצדדים - האמנם יש לפסוק, כעתירת האישה, כי דירת המגורים הרשומה על שם שני הצדדים, שייכת רק לה.

הצדדים ניהלו הליכים משפטיים ב- 3 תביעות - התובעת (להלן גם: "האישה") עתרה לקבוע כי כל דירת המגורים שייכת לה וכן אין לחלוק את הזכויות והכספים שנצברו במהלך הנישואים. ואילו התובע (להלן גם: "האיש") עתר לפרוק שיתוף ברכוש, וכן הגיש תביעה נוספת לחייב את האישה בתשלום דמי שימוש ראוי בחלקו בדירה, מאז עזב את דירת המגורים.

2.         הצדדים (להלן גם: "בני הזוג") נישאו כדת משה וישראל לפני  27 שנים, ביום 8.9.1986. 

נולדו להם 3 בנות, כולן בגירות כיום, ילידות השנים 1987, 1991, 1994, בנות 26, 22, 19.

3.         בעבר, בשנת 2006, ניהלו הצדדים הליכים הן בבית המשפט והן בבית הדין הרבני. ברם לאחר שהחלו ההתדיינויות החליטו להפסיק ההליכים, חזרו לחיי שלום בית וההליכים נמחקו.

4.         בשנת 2009 הגישה האישה תביעה לפסק דין הצהרתי כנגד האיש, ובעקבותיה הגיש האיש את התביעות כמפורט.

מחודש 11/2009 הצדדים גרים בנפרד, עת התובע עזב את דירת המגורים, והתובעת נשארה לגור בה. 

5.         הצדדים לא התגרשו עד היום.

6.         האישה הגישה תביעה נוספת בחודש 2/2012, למזונות בת בגירה. בדיון שהתקיים בפני ביום 18.2.13, הגיעו הצדדים להסכמה שעניין זה, אשר קיבלה תוקף של פסק דין.

7.         לאחר שמיעת הראיות בתובענות בעניין הרכוש, הוגשו סיכומי הצדדים, משכך ניתן פסק דין זה.

תביעה לפסק דין הצהרתי  (תמ"ש 38763-06)

8.         האישה הגישה תביעה למתן פסק דין הצהרתי, בו עתרה (בס' 30) לקבוע  כי - היא הבעלים היחיד של דירת המגורים ברח' ____ במודיעין, הידועה כגוש ___ חלקה ____ (להלן: "הדירה") אשר רשומה על שם שני בני הזוג בחלקים שווים בלשכת רישום המקרקעין.

כך גם עתרה למתן צו ללשכת רישום המקרקעין לרישום הדירה על שמה בלבד, וכן עתרה לקבוע שכל אחד מהצדדים ישאר הבעלים הבלעדי של הזכויות הסוציאליות שצבר על שמו במקום עבודתו. קרי שלא יבוצע איזון בזכויות הצדדים.

תביעה רכושית (תמ"ש  26409-11-09)

9.         האיש הגיש מטעמו תביעה רכושית, בה עתר לפרוק השיתוף בדירת המגורים של הצדדים, ב- 2 מכוניות ובמיטלטלין שבדירה.

בנוסף, עתר להורות לתובעת למסור דו"ח מלא של זכויותיה ממועד הנישואין, ועד למועד הגשת התביעה, לצורך איזון המשאבים בין הצדדים.

טענות האישה

10.        לטענת האישה, לאורך כל חיי הנישואין התייחס כל אחד מהצדדים לזכויות הכספיות הרשומות על שמו כאילו הן שלו בלבד. לטענתה, היא שילמה את רוב הוצאות הבית וכן את החזרי המשכנתא, ואילו האיש רק בזבז את הכספים או אגר אותם.  לטענתה, האיש היה שותה או מהמר, התנהלותו פסולה ומשפחתו היא שהפריעה להם בחיי הנישואין. על כן אין לתת לו פרס באיזון המשאבים.

            לטענתה, בשנת 2006 נפסק כי האיש חייב בתשלום 2,600 ש"ח מזונות זמניים לבנות והוא שילם אותם, אך לא תרם בנוסף לכלכלת המשפחה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ