אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אביסדריס נ' מט"ח 24 בע"מ

אביסדריס נ' מט"ח 24 בע"מ

תאריך פרסום : 19/05/2013 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום תל אביב - יפו
163636-09
05/05/2013
בפני השופט:
הדס פלד

- נגד -
התובע:
חיים אביסדריס
הנתבע:
מט"ח 24 בע"מ
פסק-דין

פסק דין

תביעת התובע, מר חיים אביסדריס, להשבת כספי ההשקעה שהפסיד עת שסחר במטבע חוץ באמצעות תוכנת מסחר אותה מפעילה הנתבעת, חברת מט"ח 24 בע"מ.

סכום התביעה העומד על סך של 194,000 ₪, מורכב מסכום ההפסד בסך של בסך של 154,000 ₪ (משוערך על פי שער הדולר ביום הגשת התביעה) וכן סך של 40,000 ₪ עבור עוגמת נפש.

רקע עובדתי

הנתבעת היא חברה המפעילה חדר עסקאות במטבע חוץ, ומעניקה שירות של מסחר במט"ח ללקוחותיה.

התובע, שהיה מחוסר עבודה בתקופה הרלוונטית לתובענה, ביקש להשקיע בשוק ההון כספים שקיבל בירושה ושהופקדו בחשבונו של אחיו, מר ציון אביסדריס. בתחילה, פנה התובע לחברת כלל פורקס על מנת להשקיע באמצעותה. אולם לאור חוסר שביעות רצונו מחברת כלל פורקס, פנה התובע לנתבעת.

ביום 6.1.2009 חתם התובע על מסמכי התקשרות עם הנתבעת, וביום 13.1.09 הפקיד התובע שיק על סך של 140,000 ₪ בחשבון מספר 916516 שנפתח על שמו אצל הנתבעת (סך השווה באותה עת על פי מסמכי הנתבעת ל-36,223 דולר).

התובע ביצע פעולות מסחר במט"ח באמצעות תוכנת המסחר של הנתבעת אשר הותקנה במחשבו האישי, והפסיד בלילה אחד את כל הכסף שהפקיד.

התובע טוען כי סבר שהוא מתאמן בתוכנת מחשב שנועדה להדגמה והדמיה לשם הלימוד, אשר מדמה את המסחר, אך אינה מאפשרת מסחר ממשי בכספים (להלן: "תוכנת דמו") - ומכאן התביעה.

להלן יפורטו גרסאות הצדדים.

גרסת התובע

התובע פנה לנתבעת בינואר 2009 על מנת לבחון אפשרות להשקעה בשוק ההון. ביום 6.1.09 ערך התובע סיור במשרדי החברה וניתנו לו הסברים ראשוניים לגבי אפשרויות הלימוד.

בתום הסיור, נציג החברה בשם אילן החתים את התובע על הסכם, מבלי שהסביר לו את תוכנו.

כמו כן, הוחתם התובע על הסכם לרכישת מחשב נישא, בהתאם למבצע שערכה הנתבעת, בתמורה להפקדת סך של 5,000 דולר לפני תחילת הלימוד.

התובע טוען כי חתם על ההסכם בהסתמך על מצגים והבטחות מפורשות מצד אילן, והאמון הרב שחש כלפיו.

מספר ימים לאחר מכן שב התובע למשרדי הנתבעת וקיבל חוברת הסבר. התובע הבהיר כי חוברת ההסבר אינה מתאימה ליכולותיו, והובטח לו כי יועמד לרשותו מדריך אישי ללימוד רזי המסחר.

התובע נפגש עם סמנכ"ל הנתבעת, הבהיר לו כי הוא סובל מהפרעת קשב וריכוז ועל כן אינו מסוגל לשבת ללמוד ברציפות בכיתת לימוד. לאור זאת התחייב הסמנכ"ל כי יועמד לתובע מאמן אישי שיגיע לביתו לצורך הדרכה תוך שימוש בתוכנת דמו עבור מתלמדים חסרי ניסיון. כן הובטח לו ליווי אישי כשיהיה כשיר לסחור.

כספו של התובע היה מופקד בבנק יהב. התובע שלא היה מרוצה מהשקעה שעשה עבורו הבנק, משך את כספו, אלא שלא עלה בידו להפקיד את הכסף בבנקים אחרים מכיוון ובעבר הוכרז כפושט רגל. התובע פנה לנציג הנתבעת בשם אילן, אשר הציע לו להפקיד את הכסף אצל הנתבעת, ולהשתמש בחלק מהכספים למסחר במט"ח. הוסכם כי התובע יוכל למשוך את הכספים בכל עת, וכי תינתן לתובע ערבות בנקאית כנגד הסכום שהפקיד.

נציג הנתבעת ניסה לשכנע את התובע להשתמש בחשבון לעשיית עסקאות נפט באמצעות הנתבעת, אך התובע סירב ולבסוף הוסכם, כי התובע יעשה שימוש בסך 5,000 דולר לטובת מסחר במט"ח, תוך הסתמכות על הבטחת הנתבעת כי יתרת כספי החשבון לא תשמש למסחר.

בהסתמך על התחייבות הנתבעת כי כספו יוחזק בנאמנות אצל הנתבעת, מסר לידי אילן ביום 13.1.09 המחאה בסך 140,000 ₪, משוכה לפקודת התובע מאת אחיו מר ציון אביסדריס. מדובר בכל כספי התובע שחסך לעת זקנה. הנתבעת המירה את הכספים על פי שער הדולר באותה עת, והסכום עמד על סך של 36,222 דולר.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ